یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بررسی ها در مشاورین املاک و سایت های اجاره نشان می دهد که یک پدیده جدید به نام اجاره اشتراکی در پیاتخت به وجود آمده است.

علی آبادی در جلسه رای اعتماد گفت: برای جلوگیری از خام فروشی باید اسناد بالادستی و اساسنامه وزارت صمت مطالعه شود تا این معضل برطرف شود.

کاشمر مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: دانشگاه ها برای مشکل خرده مالکی کشاورزی برنامه ریزی کنند.

سخنگوی اقتصادی دولت از رشد نقدینگی 2.1 درصدی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم هفته‌های آینده شاهد آزادسازی منابع ایران در کشورهای مثل کره جنوبی و مانند آن باشیم.

یک اقتصاددان با اشاره به اینکه برخی از اهداف کمی برنامه هفتم از جمله رشد اقتصادی واقع بینانه است، گفت: عدم اشاره برنامه هفتم به اقتصاد اثباتی و دستوری و اقتصاد اسلامی از نکات منفی برنامه است.

انتظار می رود بازار سرمایه در روز سه شنبه هم روندی نزولی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تابستانه مهارت در مدت سه دوره تابستانه با ظرفیت 2 میلیون نفر اجرایی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: صادرات غیر نفتی ایران به ونزوئلا در سال قبل با رشد 416 درصدی به 118 میلیون و 102 هزار دلار رسید، تجارت با ونزوئلا بیش از این مورد انتظار است.

آئین گشایش نخستین دوره حکمرانی بیمهبا حضور رئیس دانشگاه تهران، رئیس کل و اعضای هیأت عامل بیمه مرکزی در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار شد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از انصراف 50 هزار متقاضی خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش در مرحله دوم خبر داد.

قیمت دلار همچنان در حال کاهش بوده و دلار نسبت به دیروز با افت بیش از 1000 تومانی همراه شده است.

محمدرضا فرزین گفت: تمام مشکلات نظام بانکداری ما از تسهیلات تکلیفی نبوده و برخی از بانکها بدون ارائه یک ریال تسهیلات زیانده هستند.

مشتریان بانک ملی می توانند در هر ساعت از شبانه روز و بدون داشتن دغدغه زمان از خدمات بانکداری اینترنتی و غیرحضوری این بانک از طریق سامانه بام بهره مند شوند.

ارسلان مالکی از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک این سازمان با معاونت امور تعاون وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی برای ساخت مسکن با استفاده از توان تعاونی‌های دارای صلاحیت و خوش‌سابقه خبر داد.

نمایندگان کارگری عضو شورای‌عالی کار در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار برگزاری مجدد جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد 1402 کارگران شدند.

تورم امروز ما چند ویژگی دارد، هر روز این تورم وجود دارد، همبستگی با نرخ ارز بسیار بالا و نامتقارن است یعنی ارز که می‌رود بالا تورم بالا رفته اما با پایین آمدن ارز پایین نمی‌آید.