یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با هدف تأمین برق پایدار در استان تهران برنامه مدیریت بار در بخش اداری پایتخت و دو استان همجوار قم و البرز به صورت گسترده‌تری اجرایی می شود.

امارات و هند برای دستیابی به تجارت 100 میلیارد دلاری تا سال 2030 هدفگذاری کرده اند که با توجه به افزایش حجم تجارت دو کشور طی ماه های گذشته به نظر می رسد رسیدن به این هدف امکانپذیر خواهد بود.

بررسی بازار نشان می دهد که قیمت خودرو نسبت به 4 روز پیش با کاهش محسوسی مواجه شده است؛ به طوریکه در خودروهای داخلی شاهد کاهش میانگین 20 تا 50 میلیون تومانی قیمتها هستیم.

تهران - استاندار تهران گفت: بیش از 25 هزار خانه خالی در استان تهران شناسایی شده که فرآیند شناسایی و ترتیب و توالی ثبت خانه‌های خالی به گونه‌ای باشد تا مرجع نهایی برای اعمال قانون ورود کند.

تهران - استاندار تهران با تاکید بر اینکه ساخت مسکن با تمرکز در بافت فرسوده ضروری است از شناسایی 25 هزار خانه خالی در استان خبر داد.

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با یکی از خودروسازان، عرضه مجدد خودرو سواری در بورس کالا پس از وقفه چند ماهه مجدداً قابل اجرا است.

روز 29 خردادماه عرضه 600 دستگاه دیگنیتی پرستیژ در بورس کالای ایران رقم می‌خورد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کاهشی شدن قیمت جوجه یکروزه، گفت: در تابستان حدود 588 هزار تن مرغ تولید خواهیم کرد که این میزان مازاد مصرف است.

آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه یا ارسال فرم تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم اعلام شد.

یک مطالعه جدید آب و هوایی نشان می‌دهد که کشورهای ثروتمند و صنعتی باید مبلغ زیادی به عنوان خسارت به کشورهای فقیر بابت انتشار دی اکسید کربن بپردازند.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، اشتراک برق 15 نهاد عمومی شامل سه وزارتخانه را که به اخطارهای کاهش مصرف برق بی‌توجه بودند قطع کرد.

آخرین وضعیت میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان و پرداخت پول گندم‌های خریداری شده به گندم‌کاران اعلام شد.

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و کاهش قیمت ارز منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده است، پیش بینی کرد که روند کاهشی قیمتها ادامه داشته باشد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از تعیین قیمت‌های جهانی (مشورتی تعیین سقف ارزی) انواع روغن خبر داد.

در پی اعتراض شرکت های خودروساز به قیمت گذاری محصولات‌شان، شورای رقابت اعلام کرد: این اعتراض مردود است و روند قیمت گذاری به صورت کارشناسی انجام شده است.

نوید رجایی گفت: هر چقدر به سمت توافق پیش برویم ارزش پول ملی در قیاس با سایر ارزها از جمله دلار افزوده خواهد شد و سرعت رشد دلار در آینده نیز بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.