یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با افزایش دما مصرف آب هم به همان تناسب افزایش پیدا می کند و این روز ها خبرهایی مبنی بر قطعی آب در رسانه های اجتماعی منتشر می شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال2 گفت: طی 2 ماهه امسال مجموع تناژ تخلیه و بارگیری از طریق این راه‌آهن به بیش از 96 هزار تن رسید.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: بدهی عراق به ایران حدود 7 تا 8 میلیارد دلار که اخیرا 2.7 میلیارد دلار از این منابع آزاد شده است.

از صادرات هفت و نیم میلیارد دلاری کشور در دو ماه نخست امسال، سه میلیارد و 735 میلیون دلار کالا به کشورهای همسایه صادر شده که این میزان 50 درصد از کل صادرات غیرنفتی بوده است.

قیمت سکه و طلا امروز نسبت به هفته گذشته با تفاوت چندانی همراه نشده است اما نسبت به دو هفته قبل با کاهش قیمت جدی همراه شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی آماری از مالیات مقطوع پرداختی اصناف و مشاغل (مشمولین تبصره ماده 100) ارائه کرد.

همزمان با اعزام حجاج ایرانی به عربستان تاکنون 33 هزار خدمت درمانی به زائران ارائه شده و جلسات آموزشی و تبیینی پزشکان ایرانی مستقر در مکه و مدینه در حال برگزاری است.

حمیدیان گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی جزو100 شرکت بزرگ کشور است که امروز شاهد عدم حضور آن به دلایل مختلف در بورس هستیم، در حالی که معتقدم 100 شرکت برتر کشور باید در بازار سرمایه حضور داشته باشند.

خودروهای فیدلیتی، دیگنیتی، ریسپکت، مزدا 3 جدید، هاوال، کاپرا، کارا، اینرودز و بسترن شامل این طرح هستند و این طرح از 20 خرداد تا 1 تیرماه اجرا می‌شود.

وزیر نفت از بهره‌برداری از 64 طرح نیمه‌تمام و جدید اولویت‌دار صنعت نفت به ارزش 14.5 میلیارد دلار و شروع عملیات اجرایی 15 طرح جدید به ارزش 14.3 میلیارد دلار در سال جاری خبر داد.

سخنگوی کرملین طی یک کنفرانس خبری گفت: عربستان سعودی خود درباره اقتصادش تصمیم‌گیری می‌کند و به نظر نمی‌رسد دیگر کشورها از جمله آمریکا بتوانند در این زمینه راهکاری برای سعودی‌ها داشته باشد.

سازمان آمار اتحادیه اروپا گزارش داد که حوزه یورو برای دومین دوره سه ماهه پیاپی رشد منفی اقتصادی را تجربه کرده است.

مدیر فناوری، اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شبکه هوشمند گازرسانی در شمال غرب کشور خبر داد.

طبق متن منتشر شده، برنامه هفتم تمرکز خود را در حوزه مسکن بر شکست انحصارزمین و تأمین مسکن برای قشر نیازمند قرار داده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه 136 هزار واحد شهری نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد وارد فاز عملیاتی شده از واگذاری زمین به استعداد 67 هزار واحد به شکل گروه ساخت به متقاضیان خبر داد.

مسئول عملیات حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا بامداد امروز عملیات اعزام حجاج از هشت فرودگاه کشور به پایان رسید.