یک‌شنبه 1 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال پایدار در زمره مسائل و موضوعات روز در سازمان ملل است و باید گفت ما با یک بحران جهانی در حوزه مشاغل مواجه هستیم که تاکنون آن را تجربه نکرده بودیم.

یک کارشناس اقتصادی گفت: پرداخت یارانه نقدی به مردم و دهک های کم درآمد با توجه به اقتصاد تورمی موجود ارزشی ندارد.

یک کارشناس حوزه کشاورزی گفت: بخش کشاورزی در برنامه هفتم باید ضمن مصرف آب کمتر تولید بیشتری را عرضه کند در حالی که امروز بهره وری آب در کشاورزی بسیار نازل است.

در حالی خرید خانه در تهران دیگر رویاست اما فروش متری مسکن در بورس کمی امید ها را بالا برده است.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر لزوم رعایت استانداردهای بهداشتی از سوی فعالان تولید خوراک دام تاکید کرد و گفت: کارخانجات تولید کننده خوراک دام در گیلان نقش مهمی در امنیت غذایی دارند.

دولت با وضع مالیات بر کارتخوان‌ها دنبال افزایش درآمد مالیاتی بود اما این روزها شاهد افزایش کارت به کارت به جای استفاده از دستگاه های پوز هستیم.

مراغه - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: راه اندازی و رونق صنایع تبدیلی می تواند موجب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، اشتغالزایی و افزایش درآمد در بخش کشاورزی شود.

مراغه - نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد شهرک صنایع غذایی در مراغه احداث شود.

مشکلات مستأجران از مهم‌ترین خبرهای حوزه راه و مسکن در هفته گذشته بوده است.

رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌های خصوصی بر اساس مصوبه هیات مدیره‌ی این بانک ها است.

رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: نگاه و رویکرد فنی و علمی می‌تواند از تعطیلی و رکود فعالیت‌های معدنی گیلان جلوگیری کند.

شفت - معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: فعالسازی واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و صادرات محور در اولویت قرار دارد.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: از ابتدای سال تاکنون 500 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا شده است.

همزمان با فرارسیدن فصل گرما و شروع طرح‌های مدیریت مصرف برق، شایعاتی در شبکه‌های مجازی پیرامون میزان مصرف برخی لوازم خانگی همانند یخچال فریزرها مطرح می‌شود که با محاسبات ریاضی همخوانی ندارد.

تبریز - معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز در فاز سوم از ایستگاه خاوران تا ایستگاه مرکزی تبریز ادامه می‌یابد و به همدیگر متصل می شوند.

تبریز - سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: از مجموع 2800 میلیارد تومان مصوب در نظر گرفته شده در دور اول سفر ریاست جمهوری به این استان، 500 میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.