شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز برداشت جو از مزارع این استان خبر داد.

سال گذشته صندوق حمایت از توسعه زنبورداری با هماهنگی هایی که داشت قرارداد صادرات 500 تن عسل را با چین به امضا رساند.

سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی، صادرات کالاهای یارانه‌ای به کشورهای همسایه را خلاف قانون و رانت‌جویی دانست و بر ضرورت پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دولتی تخم‌مرغ تاکید کرد.

یکی از نتایج راه اندازی صندوق تثبیت ارزی عدم افزایش‌های دفعی و ناگهانی نرخ ارز خواهد بود و بانک مرکزی به موقع با استفاده از صندوق ارزی در بازار حضور پیدا خواهد کرد.

در وصف اهمیت استثنایی و جایگاه خطیر وزارت جهاد کشاورزی، همین جمله بس که این وزارتخانه پیشقراول و سکاندار اصلی تأمین امنیت غذایی کشور است.

پایتخت سالانه حدود 4 تا 5 درصد حاشیه نشین دارد؛ افزایش قیمت مسکن در تهران موجب شده است تا مستاجران چاره ای جز ترک کلانشهر تهران نداشته باشند.

افزایش 25 درصدی قیمت شیر مقابل دامداری‌ها از هر کیلو 12 به 15 هزار تومان موجب شده تا نرخ لبنیات تغییر کند و منجر به افزایش حدود 30 درصدی محصولات لبنی باشیم.

"آدلان مارگویف" در گفتگو با مهر گفت: به دلیل تغییر تحلیل هزینه فایده ساخت کریدور شما - جنوب اکنون نه تنها مشارکت شرکت های روسی در این پروژه سودمند و توجیه اقتصادی دارد بلکه منطق سیاسی هم دارد.

غفوری، کارشناس بازار سرمایه درباره آخرین وضعیت سرمایه گذاری در بورس و بهترین گروه این روزهای بورس توضیحاتی داد.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای 193 طرح مشاغل خانگی در بخش کشاورزی استان گفت: این طرح‌ها در زمینه پرورش گل و گیاهان زینتی، توسعه گلخانه و سایر موارد است.

همانطور که در پیش بینی هفتگی گفته شد بیشتر شاهد تعادل در بازار همراه با نوسانات بالا و پایین در روزهای مختلف بازار خواهیم بود.

رئیس انجمن سنگ ایران گفت: با وجود پتانسیل‌های فراوان در صنعت سنگ از جمله بیش از 6 هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی، صادرات این صنعت کمتر از 200 میلیون دلار است.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: مدیریت مصرف برق در تابستان در این استان باید به شکلی انجام شود که روند تولید و اشتغال آسیب نبیند.

دبیر همایش ملی زنبور عسل گفت: با توجه به دمای هوا زنبورداران ناچار به کوچ تابستانه و زمستانه هستند اما متاسفانه با وجود پرداخت هزینه، باغداران از آن ها استقبال نمی کنند.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که گره احداث پالایشگاه‌های جدید به‌زودی با اجرای این برنامه هفتم توسعه باز خواهد شد و شاهد شتاب در روند اجرای طرح‌های پالایشی خواهیم بود.