شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مجری طرح توسعه زنبوداری کشور گفت: پیش بینی می شود امسال تولید عسل در کشور 4 درصد رشد داشته و این عدد در سایر محصولات وابسته 15 درصد باشد.

معاون وزیر نیرو گفت: خریدار برق تجدیدپذیر از بورس موظف است به موقع هزینه برق را به عرضه کننده برق پرداخت کند و همین موضوع سبب خواهد شد مشکل مطالبات سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر مرتفع شود.

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: بیش از نیمی از صادرات غیر نفتی ایران به قاره آفریقا در فروردین ماه امسال مربوط به محصولات آهنی و فولادی بوده است.

تربت حیدریه رئیس مرکز جهادکشاورزی بخش رخ گفت: کشت سیب زمینی در سطح یک هزار هکتار از اراضی زراعی بخش رخ تربت حیدریه آغاز شد.

بررسی ها نشان می دهد امکان آزادسازی سهام عدالت برای دارندگان آن فراهم شده است.

معاون وزیر نفت گفت: امروز شاهد امضای 9 قرارداد در صنعت پتروشیمی بودیم که با شرکت‌های داخلی امضا شد، در حالی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این صنعت به شرکت‌های خارجی وابسته بود.

تورم بالا در کشور همراه با افت اقتصاد کلان است. یعنی به طور میانگین در دوران تورم بالا رشد اقتصادی منفی وجود دارد و بر عکس در دورانی که تورم پایین بوده، رشد اقتصادی مطلوب است.

محمد محمدی‌بخش گفت: اولین پرواز حجاج ساعت 50 دقیقه بامداد روز سوم خرداد انجام خواهد شد و زوار از ترمینال سلام فرودگاه امام به خانه خدا اعزام می‌شوند.

اهواز - مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران گفت: رکورد بزرگترین ساندویچ ماهی ایران در اهواز به طول 60 متر و با استفاده از کوبیده ماهی ثبت شد.

اهواز - معاون مهندسی و عمران اداره کل دریانوردی و بنادر خوزستان گفت: با از سرگیری عملیات اجرایی احداث پایانه مکانیزه شماره 3 غلات بندر امام، پیشرفت فیزیکی این پروژه به 13 درصد رسید.

معاون وزیر نفت گفت: از این تعداد 50 مورد قرارداد بوده که نهایی شده‌اند و اجرا می‌شوند که سه مورد آن مستقیم با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است.

شاخص کل بورس امروز با رشد در اوایل معاملات روبرو شده و با توجه به توان کم قدرت صعود در انتهای معاملات با افزایش عرضه و اصلا مواجه شد.

گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان با حضور معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و برخی از مدیران این سازمان به ناصر بختیاری - مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا - اعطا شد.

اهواز - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خرید گندم از کشاورزان خوزستانی از مرز یک میلیون و 600 هزار تن گذشت.

قیمت سکه امامی نسبت به هفته پیش بدون تغییر قیمتی مبادله می شود اما نسبت به 2 هفته قبل با افت قیمت بیش از 2 میلیون تومانی همراه شده است.

بازار لوازم خانگی که گام به گام مسیر انحصاری شدن را در پیش گرفته، از نیمه دوم سال گذشته سیاست جدیدی را اتخاذ کرده است؛ افزایش قیمت بدون دریافت مجوز قانونی و حتی ثبت در سامانه 124!