شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اهر - مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی از تلف شدن 1300 رأس از احشام عشایر در پی بارش برف و برودت هوا در ییلاقات شهرستان‌های اهر، کلیبر و سراب خبر داد.

آبادان - لایروبی نشدن اروندرود به جایی رسیده که چنانچه دولت سریعاً اقدام عملی در این خصوص نکند، کشتی‌های ورودی به دلیل کاهش شدید عمق این رودخانه به گل نشسته و عملاً متوقف می‌شوند.

خجسته مهر گفت: اگر شرکت‌های صاحب صلاحیت بتوانند دکل بیاورند، ما حاضر به اجاره بلندمدت پنج ساله آن هستیم؛ در این شرایط پیمانکار با اجاره به شرط تملیک صاحب یک دکل می‌شود.

محمد غفوری گفت: پیش بینی می شود بازار سرمایه در ابتدای هفته با روند متعادل مثبت آغاز شود و باید به گزارش های نمادها در سامانه کدال دقت شود.

تصاویری از بررسی حقابه ایران از رود هیرمند را مشاهده می‌کنید.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حجم انتقال گاز به 280 میلیارد مترمکعب برسد.

تصاویری از راه‌کارهای کاهش در مصرف برق را تماشا میکنید.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز از کاهش 1.8 میلیارد متر مکعب گازسوزی در پارس جنوبی خبر داد.

وزیر نیرو گفت: بر اساس معاهده 1351 هیرمند بین ایران و افغانستان در خصوص رودخانه هیرمند، افغانستان متعهد به تحویل به هنگام حقابه ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از جمع آوری 830 میلیون فوت مکعب گازهای مشعل خبر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر تنها 30 و 40 درصد مصرف انرژی کاهش پیدا کند می‌توانیم تبدیل به صادر کننده شویم.

معاون وزیر نفت گفت: شاهد رشد 10 درصدی مصرف سوخت مایع در بخش نیروگاهی هستیم و در صورتی که در سال‌های آینده به بهینه سازی توجه نشود این رشد تداوم خواهد داشت.

همایش معرفی سند پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور نخبگان و استادان برجسته سراسر کشور و مسئولان نظام برگزار می‌شود.

با اتصال 9 نیروگاه به شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده نفتی ظرفیت انتقال سوخت مایع از طریق این شبکه به نیروگاه‌ها یک و نیم میلیارد لیتر در سال افزایش می‌یابد.

شرکت توزیع نیروی برق طی ماههای خرداد تا مرداد امسال برق صنایع سیمان و فولاد را بر اساس سه برنامه پیشنهادی سهمیه بندی می کند.

سازمان هواپیمایی مشکل کمبود بلیت را همواره افزایش تقاضا اعلام می کند در صورتی که بلیت هواپیما برای تورها با قیمت بالا موجود است.