شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رییس سازمان امور اراضی گفت: در قانون حفظ کاربری مجازات متخلفان نخست قلع و قمع و اعاده به وضع سابق و دوم جزای نقدی یک تا سه برابر ارزش زمین دیده شده است.

بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی (برگ قطعی مالیات 1400) تا پایان شهریور ماه 1402 تمدید شد.

لیست قیمت ارزی کالاهای اساسی و نهاده‌های بخش کشاورزی از سوی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.

معاون وزیر نفت از اختصاص حدود 700 میلیون یورو برای بومی‌سازی توربوکمپرسورها و توربین‌های نفتی خبر داد.

رئیس اتاق ایران با اشاره به مصوبه این اتاق برای ایجاد 5 دفتر تجاری در کشورهای دیگر، گفت: اولویت اول ما راه‌اندازی دفتر تجاری در روسیه است و امیدواریم در سال جاری این دفتر تاسیس شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا به ثبات نرسیدن عرضه، صادرات دام زنده ممنوع است.

با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان راهکار ساماندهی بازار مسکن را تکمیل سامانه املاک و اسکان می‌دانند؛ اما بسیاری از دستگاه‌ها وظایف خود را در این راستا انجام نداده اند.

اصفهان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: هیچ یک از وعده‌های وزیر نیرو به اصفهان در آبان 1400 محقق نشده است.

بانک ملت با حضور فعال در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، خدمات و محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

چابهار - دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران از در اولویت قرار داشتن پیگیری رفع موانع پروژه‌های در دست اجرا این منطقه طی یک سال اخیر خبر داد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال - جنوب به سرپرستی نماینده رئیس جمهور روسیه، بر سر ساخت و خرید 20 فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2.5 میلیارد دلار بابت واردات گندم، ذرت، جو، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن، برنج و کود تامین ارز با نرخ مصوب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سال گذشته چالش اصلی تامین سوخت زمستانی بود که با همکاری مردم توانستیم زمستان سخت را پشت سر بگذاریم.

چاپخانه دولتی ایران اکنون متولی چاپ دسته چک و کارت ملی است که به گفته عضو هیات عامل چاپخانه، هم کارت ملی و هم دسته چک به دلیل بالا بودن ضریب امنیتی بالا، غیر قابل جعل هستند.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفت: بانک VTB به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه در حال افتتاح دفتر نمایندگی در تهران است و شعب دو بانک ایرانی در روسیه نیز افتتاح می‌شود.

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: بنا به تقاضای معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مجامع عمومی پرسپولیس و استقلال به بعد از 10 خرداد ماه موکول می‌شود.