شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون رئیس جمهور از اصلاح ناترازی های بودجه در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: مردم با وجود سرمایه گذاری گسترده در بخش سلامت، از این بخش ناراضی هستند.

تسهیل در صادرات آبزیان به روسیه از طریق توسعه راه‌های حمل و نقل مورد تاکید روسای شیلاتی ایران و روسیه قرار گرفت.

در پایان یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک شیلاتی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، تثبیت نشان تجاری «خاویار سیاه خزری» مورد توافق قرار گرفت.

یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مرکز آمار ایران می‌بایست نسبت به برآورد دقیق آمار قاچاق و اقتصاد زیر زمینی اقدام کند

از امروز فرایند پالایش اطلاعات حساب متقاضیانی که 100 میلیون تومان به نام سازمان حمایت وکالتی کردند آغاز شده و در نهایت از سوم خرداد سامانه برای ایجاد پروفایل و انتخاب محصول فعال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی تاکید کرد: اکتشاف ذخیره ها و مجموعه های معدنی اتفاقی بزرگ در حوزه های معدنی و تامین مواد اولیه شرکت سنگ آهن است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - قزوین محدوده مهرویلا خبر داد.

نخستین بانک ایرانی با دارایی بالای 1000 همت به‌عنوان یکی از بانک‌های قدرتمند حمایت‌کننده از شرکت‌های بزرگ و راهبردی در کشور بوده و این حمایت با قوت استمرار خواهد یافت.

وقتی از نظام قیمت گذاری در علم اقتصاد صحبت به میان می آید به طور کلی دو دیدگاه اقتصادی کاملا متمایز در ذهن متبادر می شود؛ اقتصاد اثباتی و اقتصاد دستوری که تقریباً در مقابل هم قرار دارند.

مسکن به یکی از دغدغه های اصلی مردم این روزها تبدیل شده است و مستاجران نگران از آینده و وضعیت بازار مسکن در مناطق مخلف به دنبال خانه مناسب می گردند.

پس صدور مجوز افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما، انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های نامتعارف بلیت را منتشر کرد که با دستور وزیر راه این قیمت‌ها دیشب اصلاح شد.

حسن خوشخو با اشاره به افزایش 29 درصدی قیمت بلیت هواپیما والزام به رعایت نرخ نامه انجمن ایرلاین‌ها از برخورد باگران فروشی بلیت هواپیما خارج ازقیمت مصوب خبر داد.

دوره دوم رسوخ سرمایه در کشاورزی چین، از اواسط دهه 1990 میلادی با توسعه یافته تر شدن بازارهای زمین و درجه بالاتری از سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشاورزی مشخص می شود.

با وجود سهم 60 تا 70 درصدی مسکن در سبد هزینه‌های خانوارهای شهری در ایران و تورم فزاینده کالاهای ضروری، اکنون بانک‌ها از ارائه تسهیلات قانونی طفره می‌روند.

یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی زوایای مختلف مهار تورم و همزمان رشد تولید را تشریح کرده است.

بررسی روند شرکت ها نشان می دهد احتمال دارد این هفته نمادهای ریالی بازار سرمایه با تقاضای بیشتری مواجه شوند.