شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر گفت: مطالعات محققان در خصوص ارقام هیبریدی کلزا در موسسه آغاز شده و به زودی در سال جاری بذر ارقام هیبریدی این گیاه معرفی می‌شود.

معاون امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اجرای طرح تحول احیای پوشش گیاهی و تولید علوفه در مراتع خبر داد و گفت: این طرح در سطح 50 میلیون هکتار مراتع کشور اجرایی می‌شود.

مشهد مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: شهرستان مشهد رتبه اول در تولید گل محمدی در خراسان رضوی را داشته و 220 هکتار مزارع از شهرستان مشهد به کشت گل محمدی اختصاص یافته است.

میوه‌های پرآب بر با حجم تولید بالا نسبت به محصولاتی چون سیب، کیوی و... قیمت بسیار پایینی داشته و چه بسیار از آنها که سر از سطل‌های مکانیزه شهرداری در سطح شهر یا میادین بزرگ تره بار در می‌آورد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند به بانک مرکزی کمک کند تا خرید و فروش ارز و سکه از واسطه گری خارج شود.

با کاهش پنج درصدی شاخص کل بورس، سازمان بورس مجاز است معاملات امروز را ابطال کند.

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار هیئت تجاری و صنعتی عمان تأکید کرد: سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است و برای این راهبرد نیز دلایل متقنی داریم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد به زودی به بهشت سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی زوایای مختلف وضعیت فعلی رشد اقتصادی کشور را تشریح کرده است.

اگرچه انتظار می رفت با برچیده شدن سیستم قرعه کشی و استفاده از سیستم نوبت دهی برای فروش خودرو با قیمت کارخانه، بساط دلال بازی در بازار خودرو جمع شود اما شواهد بیانگر چیز دیگری است.

بانک جی پی مورگان آمریکا می‌گوید: وقوع بحران بانکی در این کشور باعث شده تا سرمایه‌ها به سمت طلا برود.

امروز بورس برای دومین روز متوالی با ریزش سنگین مواجه شده است و این گمانه را تقویت می کند که ریزش دو روز پیاپی دستوری است.

اخیرا بهمن موتور با معرفی ون باری انرودز فرصت جالبی برای علاقمندان سفرهای هیجان انگیز ایجاد کرده است؛ با ما همراه باشید تا با این ون و امکانات آن بیشتر آشنا شوید.

رکورد ریزش بورس در معاملات امروز شکسته شد در صورتی که هیچ اتفاق بنیادی خاصی در بورس نیفتاده است.

دارندگان اوراق سلف سکه مرکزی از تاریخ 23 الی 31 اردیبهشت ماه سال جاری می توانند طی زمان بندی اعلام شده برای دریافت سکه طلا به شعب منتخب بانک ملی ایران در شهر تهران مراجعه کنند.

شرکت اسنا نوآوری‌های خود را در نخستین نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان اصفهان معرفی کرد.