شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تبریز - آذربایجان شرقی یکی از قطب های مهم اقتصادی و صنعتی کشور بوده که ظرفیت های مهم صادراتی دارد و بدون شک شتاب توسعه تجارت خارجی این استان در سایه تأمین زیرساخت‌ها مقدور است.

تبریز - معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان سفر یک روزه به آذربایجان شرقی از پروژه راه آهن بستان آباد - خاوران بازدید کرد و در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفت.

فروش نان 13 هزار تومانی در فروشگاه‌های اینترنتی به جای 3 هزارتومان این روزهادر نانوایی‌ها رواج پیدا کرده است.

سال گذشته 1.3 میلیون دستگاه خودرو تولید شد و وزارت صمت وعده داد که این عدد در سال جاری به 1.7 میلیون دستگاه برسد؛ وعده ای که برای تحقق آن باید پیش شرط هایی رعایت شود.

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: برای مرتفع شدن مشکلات حوضه آبریز زاینده رود طرح جامع آب برای این حوضه در دست اقدام است و پس از تکمیل و تأیید وزارت نیرو اجرایی خواهد شد.

برای چرخش و شروع دوباره رشد بازار به احتمال زیادی برگشت ناگهانی را نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال در دوره اوج مصرف برق همه مشترکین خانگی می توانند در طرح صرفه جویی مصرف برق همکاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارتباطات و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو، همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی توسعه می‌یابد.

یک مقام مسئول درباره افزایش پاداش صرفه‌جویی برق درتابستان گفت: پاداش صرفه‌جویی امسال چندین برابرتعرفه فروش برق است.

وزیر نیرو از ساخت نیروگاه‌های متعددی در عراق توسط متخصصان ایرانی خبر داد و گفت: موضوع آب، سیاسی نیست و نباید آن را سیاسی جلوه داد.

مدیر مرکز رشد موسسه تحقیقات علوم باغبانی با اشاره به مزایای اقتصادی سالم‌سازی ارقام بومی کشور در بخش باغبانی گفت: تاکنون بیش از 100 رقم از ارقام بومی باغی سالم‌سازی شده است.

وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان برای امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری مشترک و موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور به توافق رسیدند.

مجید عشقی گفت: سازمان بورس هیچ‌وقت در مورد بالا و پایین رفتن بازار تصمیم نگرفته است و به بازارگردان‌ها نظری تحمیل نشده است.

تربت حیدریه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر پیگیری و انتقال دانش به کشاورزی در خصوص افزایش بهره وری آب با استفاده از سازه‌های ترویجی و الگوی کشت محصولات زراعی تاکید کرد.