شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

نیشابور مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در پی بارش تگرگ به مزارع و باغات نیشابور خسارت نسبتا شدیدی وارد شد که براساس بازدیدهای میدانی میزان خسارت 127 میلیارد تومان برآورد شده است.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با افزایش قیمت جزئی مواجه شده و در مرز 33 میلیون تومان معامله می شود.

خاندوزی با اشاره به دلا زدایی از چرخه تجارت گفت: هم اکنون سهم دلار در تسویه‌های تجاری به کمتر از 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

تقاضای مصرف برق کشور در روز هجدهم اردیبهشت ودر میانه فصل بهار از 51 هزار مگاوات عبور کرد.

فرزین رییس کل بانک مرکزی در صحن علنی مجلس گفت: اجلاس ACU دو تا چهار خرداد در تهران برگزار میکنیم و موضوع اصلی آن حذف دلار و پیمان پولی چند جانبه است.

وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی کشورهای همسایه جنوبی و شمالی برای احداث کریدور شمال به جنوب خبر داد.

سلطانی با تاکید بر اینکه شرکت صنایع تولیدی کروز کار را جدا از زندگی نمی‌بیند و محل کار به نوعی محل زندگی نیز است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تناسب شغل و زندگی به حد ایده‌ال برسد.

علی اکبر صفایی گفت: ایران در حوزه آب های آزاد با حضور سپاه و ارتش توانسته امنیت ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در اقتصاد دریا حتما از شرکت های دانش بنیان ها و فعالین این حوزه استفاده خواهیم کرد.

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با اصلاح بیش از 40 هزار واحدی کار را آغاز کرده بود که اکنون به اصلاح 24 هزار واحدی رسیده است.

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن، تولید مدل یاریس خود در تایلند را متوقف کرده است.

رشت - رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها در اراضی باغی کاهش پیدا کرده است، گفت: تغییر کاربری باغات چای با نظارت متولیان امر و تشکیل کمیسیون‌های مربوطه صورت می گیرد.

وقوع خشکسالی در اسپانیا باعث شده تا قیمت روغن زیتون در بازار جهانی به بالاترین میزان در 26 سال گذشته برسد.

شرکت هایی که با فناوری نوین فعالیت دارند مسیر بلوغ خود را طی کرده و امروز به دنبال افزایش بهره وری هستند؛ پس اشتغالزایی در این شرکت ها می تواند جاذبه ای برای تمرکز سیاست گذاری ها به شمار رود.

قیمت خرید تضمینی گندم ظاهرا 15 هزار تومان است و این عدد تغییر نخواهد کرد؛ این موضوع موجب شده تا گندم کاران عطای کشت را به لقایش بخشند و یا گندم را به دلالان بفروشند.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت خانه هر چه نزدیک به فصل نقل و انتقالات می شود تغییر اساسی پیدا می کند و عمده قیمت ها در فضای مجازی تعیین می شود.