شنبه 31 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرکل ساخت وتوسعه راه‌های منطقه شمال شرق گفت: باتوجه به اهمیت راهگذر بزرگراهی شرق کشور به عنوان کوتاه‌ترین مسیر حمل کالا از خاوردور به آسیای میانه ومنطقه اورآسیا، تاپایان بهار افتتاح می‌شود

تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

امروز بورس به طور عجیبی برای دومین روز متوالی قرمز رنگ شده و رکورد ریزش های بورس با این ریزش 125 هزار واحدی زده شد.

مدیر عامل راه‌آهن از ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه - بصره بر روی اروندرود به دست مهندسان ایرانی خبر داد.

یک مقام مسئول گفت: اگرچه هم اکنون ناترازی بنزین وجود دارد ولی تاکنون بنزین وارد نشده است.

بانک تجارت سال 1402 را با پرداخت 800 فقره تسهیلات ازدواج و 434 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان در فروردین ماه آغاز کرد.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: سواحل مکران گنج پنهانی است که ضرورت ایجاد پارک های فناوری دانش بنیان شیلاتی برای توسعه را ایجاب می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش روزانه 600 هزار بشکه‌ای تولید نفت خام در دولت سیزدهم خبر داد.

سخنگوی آب گفت: با توجه به آمارهای منتهی به دیروز، 16 درصد نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی داشته ایم که البته نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تدوین برنامه توسعه حمل‌ونقل هوایی به عنوان یکی از خروجی‌های فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: بیش از 10 هزار کیلومتر مسیر آزادراهی، بزرگراهی و ریلی به ارزش 300 هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

رییس بنیاد مسکن گفت: در مجموع 397 هزار و 928 واحد نهضت ملی در شهرها و روستاها اجرا شده و یا در حال اجراست که 119 هزار و 139 واحد تکمیل و تحویل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر لزوم سرمایه گذاری‌های مشترک در ایران و عمان، گفت: دستیابی به تجارت 3 میلیارد دلاری میان دو کشور در بازه زمانی کوتاه مدت دور از دسترس نیست.

قیمت سکه امامی نسبت به هفته قبل با کاهش قیمت بیش از 2 میلیون تومانی همراه شد.

رئیس اتاق مشترک عمان و ایران گفت: بخشی از مشکلات بانکی بین ایران و عمان حل شده و توافق شد تا بخش دیگر از مشکلات این حوزه نیز رفع شود.

شاهرود - همزمان با گرم شدن هوا، اقدامات مرتبط با مقابله آفت ملخ در مجموعه منابع طبیعی استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.