جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دستورالعمل کارمزد تراکنش‌های خرید کارتی توسط بانک مرکزی ابلاغ شد. بر این اساس، دارندگان دستگاه‌های کارتخوان از این پس براساس جزئیات اعلام شده کارمزد پرداخت خواهند کرد.

قریب به دو دهه است که خط ریلی شلمچه - بصره مطرح شده تا حمل و نقل زائران عتبات تسهیل شود؛ در نهایت روز گذشته تفاهمنمه عملیاتی شدن این پروژه به امضا رسید.

طبق برنامه اعلام شده از سوی دولت 15 شهریور مالیات خانه های خالی اجرایی خواهد شد در صورتی این خانه های نمی تواند مشکل مستاجران را برطرف کند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر عزم جدی در اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در کشور تاکید کرد.

گندم در دو هفته اخیر جز اخبار داغ حوزه کشاورزی بود؛ پس از کش و قوس فراوان در نهایت قیمت هر کیلو گندم از 13 به 15 هزار تومان افزایش یافت اما گلایه کشاورزان همچنان ادامه دارد.

رییس کمیته علمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: برای اجرای اصولی این طرح باید به سمت تهیه و کاشت نهال‌های جنگلی گواهی شده و شناسنامه‌دار حرکت کنیم.

سیدجواد سادات گفت: در لایحه ارائه شده دولت به مجلس برای مالکانی که قراردادهای اجاره بیش ازدوسال امضا کنند و مبلغ رهن خانه را در بانک قرار بدهندمعافیت‌های مالیاتی پیشنهاد شده است.

حسین مذنب گفت: هم اینک یک سال و نیم از اجرای طرح اولویت دار نهضت ملی مسکن در کشور می‌گذرد و باید تعهد دولت در استان‌های مختلف کشور در خصوص این طرح اجرایی شود.

اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از تعریف 90 میلیارد تومان پروژه راهداری در محور پل زال - خرمشهر برای اربعین حسینی (ع) امسال خبر داد.

اختصاص حجم بالایی از تسهیلات به بخش صنعت شاید موضوع خوبی به نظر برسد اما توجه به این نکته که در امور جاری نظیر سرمایه در گردش و پرداخت تعهدات و بدهی‌ها هزینه می‌شوند مسئله‌ای قابل توجه است.

بازار برخلاف انتظارات روز یکشنبه را با عرضه بسیاری به پایان رساند هرچند حرکت منفی آن غیرعادی بود.

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد: مطابق دستور العمل اعطای نشان دانش‌بنیان (دانش‌نماد)، صادرات محصولات دارای نشان دانش‌بنیان با داشتن یک علامت رسمی دولتی تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: امسال 51 درصد سهام کنترلی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، اخذ هر گونه وجه بابت صدور گواهی آموزش احکام کسب و کار صادره توسط اتحادیه صنفی تا زمان تصویب کاربرگ مربوطه غیرقانونی است.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) اعلام کرد: با واریز یارانه خردادماه به حساب سرپرستان خانوار، امکان خرید اعتباری ماه بعد نیز برای یارانه‌بگیران فراهم شد.

نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کل کشور بر اساس سال پایه 1400 در اسفندماه سال 1401 به 45,8 درصد رسید.