جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

دست نوشته های «لنین» دو مسیر گذار به کشاورزی سرمایه داری را تعریف می کند؛ «مسیر پروسی» و «مسیر آمریکایی». اولی جریان انتقال سرمایه داری را از بالا و دومی از پایین توصیف می کند.

بررسی ها نشان می دهد که مستاجران به دنبال خانه هایی هستند که با بودجه خود همخوانی داشته باشد و از سوی دیگر مردم خانه های خود را نمی فروشند که یک وقت مستاجر نشوند.

با نزدیک شدن به فصل جابه جایی و اتمام قراردادهای اجاره مسکن، میلیون ها اجاره نیشین دلهره این را دارند که در قرارداد جدید چه مقدار افزایش قیمت از سوی صاحبخانه ها اعمال خواهد شد.

سمنان - هاشمی، استاندار سمنان از اختصاص بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات، پوشش انهار و مدیریت منابع آبی موجود از سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

اهواز - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان تعداد 177 هزار نفر واجد شرایط داشتیم که 44 هزار نفر آن‌ها تأیید نهایی شدند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: نمادهایی که با قدرت بالایی و قفل در صف‌ها در حال حرکت هستند صرفاً در حال حاضر گزینه‌های مناسبی برای ورود نخواهند بود.

کلیه تعهدات بانک مرکزی در خصوص اوراق سلف سکه مرکزی به صورت فیزیکی تسویه می شود.

در دومین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه 1402، ارزش معاملات رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران حدود سه برابر شده و از 3 هزار و 261 میلیارد ریال به بیش از 10 هزار و 112 میلیارد ریال رسید.

دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی می‌توانند فقط با ارائه تعهدنامه محضری ارز مورد نیاز را از بانک دریافت کنند.

رتبه‌بندی کارخانجات خوراک دام و طیور با هدف ارتقای بهره‌وری، افزایش اعتماد به تضمین کیفیت خوراک آماده و جلوگیری از توزیع نهاده‌های خام در سال 1402 پس از پایش و پالایش اطلاعات اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت از تصویب قیمت خودروهای مونتاژی خبر داد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی برنامه ی 10 محوری مصوب شده در ستاد اقتصادی دولت را تشریح کرد.

طبق اعلام درگاه ملی مجوزهای کشور، به دلیل مشکلات فنی صدور کارت بازرگانی و صدور مجوز واحدهای صنعتی از تاریخ 13 اردیبهشت، از دسترس خارج شد.

قیمت دلار و یورو در بازار مبادله نسبت به هفته های قبل با تفاوت چندنی همراه نشده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری 490 فقره تعرض به زمین‌های دولتی به مساحت 298 هکتار در فروردین‌ماه امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از جزیره خارک اعلام کرد که با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم 2 برابر شده است.