جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: پیش نویس تفاهم نامه ارتقا همکاری‌های تجاری وصنعتی ایران با کشور مالی در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی با همکاری وزارت امورخارجه تدوین می شود.

مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون 220 پروانه ثبت و ساخت دارو و واکسن‌های دامی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده است.

طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق در سال‌جاری نسبت به سال گذشته وسیع‌تر دیده شده است و دربرگیری بیشتری برای مشترکان برق دارد.

اصفهان - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: امسال پیش بینی امکان خرید بالغ بر 130 هزارتن گندم در سطح استان اصفهان وجود دارد.

خط تولید واکسن تب برفکی شرکت دانش‌بنیان ویراواکسن شایا با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از رفع موانع حضور شرکت‌های صادرکننده ایرانی در سوریه خبر داد.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: ایجاد اشتغال باید بر محور تولید، خدمات و کشاورزی باشد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم لازم است بهره‌بردار از دانش، علم و فناوری کافی برخوردار باشد.

ترافیک در محدوده محورهای چالوس و فیروزکوه مسیرهای شمال به جنوب سنگین است.

مدیرعامل بانک سپه در همایش سراسری مدیران ارشد رویکردهای کلان و ضرورت های عملیاتی این بانک در سال 1402 را تشریح کرد.

پس از کش و قوس‌های بسیار قیمت مرغ و تخم مرغ رسمی ابلاغ شد این در حالی است که پس از برگزاری آخرین جلسه قیمت گذاری گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی هنوز قیمت گندم بلاتکلیف است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون تن گندم خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم از آغاز سال جاری تاکنون در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته 32 درصدی رشد داشته است.

تخصیص پاداش به مشترکان زیر الگوی مصرف آب، مصرف بنزین خودروها 2.5 برابر استاندارد جهانی است، انتقال سالانه 50 میلیارد لیتر نفت و فرآورده و... از مهمترین اخبارآب و انرژی در هفته جاری بودند.

در هفته گذشته ایرلاین ها تقاضاس افزایش 100 درصدی قیمت هواپیما را دادند و از سوی دیگر در بخش مسکن نیز کوچ مستاجران به مناطق پایین تر را شاهد بوده ایم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، طراحی شورای راهبردی تحقیقات کشاورزی برای اتصال بین تحقیق و اجرا را موثر دانست و بر ضرورت برقراری سازوکاری آن تاکید کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف، ناترازی تولید و مصرف جبران شده، شبکه‌های برق پایدار و برق تمامی مشترکان تامین می‌شود.