جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

منطقه آسیا - اقیانوسیه باید 71 تریلیون دلار هزینه کند تا به درخواست سازمان ملل متحد برای کربن‌زدایی سریع‌تر پاسخ دهد.

رشت - معاون سازمان انرژی هسته ای با تاکید بر بومی سازی تجهیزات صنایع، گفت: صنعت هسته ای پیشران توسعه و پیشرفت کشور است.

کشت قراردادی برای گندم آنچه وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی به آن اشاره می کرد حرکتی نمایشی بود.

فاز اجرایی پروژه مطالعاتی «ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران» با پشتیبانی اسکاپ و حمایت مالی صندوق ایمنی سازمان ملل متحد تحت راهبری کمیسیون ایمنی راه ها آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه با تجار و بازرگانان ایرانی در سوریه از آمادگی دو کشور برای افزایش پروازهای هفتگی به منظور رونق تجارت تهران و دمشق خبر داد.

در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف برای عموم مردم از این به بعد حراج‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه تدارکات الکتروینکی دولت برگزار می شود.

معاون مالی حقوقی و پشتیبانی مجلس وزیر نیرو گفت: بهره‌وری، کارآمدی و یکپارچه‌سازی، شاخص‌های شبکه پایدار در صنعت برق است.

محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل بیلقان تا سرودار ترافیک سنگین است.

آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهدبخش قابل توجهی از برداشت‌های بی‌رویه کشور به وسیله چاه‌های مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود،

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد پنجره صادراتی برای ورود واکسن‌های دام و طیور به بازارهای جهانی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه گفت: هر اصلاحی تنفسی است برای رشد اما برای اینکه بدانیم بازار خوب است یا خیر باید به چاپ پول توجه کنیم.

اصفهان - معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تامین اراضی مورد نیاز برای ساخت 191 واحد مسکونی اقشار ویژه استان اصفهان خبر داد.

بنابر دیدگاه برخی کارشناسان اقتصادی، استفاده بانک مرکزی از ابزار نرخ سودبه منظور دستیابی به کاهش رشد نقدینگی منطقی به نظر می‌رسد؛ اما عوامل بسیاری کارآمدی این ابزار راتحت‌الشعاع قرارمی‌دهند.

شاهرود - جمعی از راهداران شهرستان‌های شاهرود و میامی برای پیگیری مطالبات خود گردهم آمدند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر اهمیت تولید واکسن درکشور تاکید کرد و گفت: حدود 600 میلیون دز واکسن دامی در کشور موردنیاز است که درحدود 550 میلیون دز یعنی بیش از 91 درصد آن در کشور تولید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رشد تولید را در گرو تدابیر نظام بانکی دانست و تأکید کرد: محور پرداخت تسهیلات در مسیر رشد تولید باید تسهیل شود.