جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان این که فرهنگ آبزی‌مصرفی در کشور نیازمند عزم ملی است، گفت: با توجه به این که مصرف سرانه آبزیان 13.8 کیلوگرم است برای افزایش این رقم باید عزم ملی داشته باشیم.

شهرکرد_معاون وزیر صمت از اختصاص 2,500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای واحدهای تولیدی راکد در کشور خبرداد.

اصفهان - مدیر دفتر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تخلیه پسماند چهار شهرستان در بالادست زاینده‌رود چالشی جدی برای کیفیت این رودخانه است.

تاسیس بانک و بیمه مشترک ایران و سوریه و اعزام سالیانه 50هزار زائر به دمشق بخشی از سند همکاری تهران و دمشق است.

اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در فروردین سال جاری بیش از 60 هزار زائر ایرانی از مرزهای استان خارج شدند.

سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت رسمی خودروهای مونتاژی شنبه آینده اعلام می‌شود.

به منظور تسهیل دسترسی کلیه کاربران و متقاضیان خدمات الکترونیکی هوشمند، امکان ورود به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فراهم شد.

قیمت دلار و یورو در روز چهارشنبه 13 اردیبهشت در بازار مبادله با افزایش قیمت مواجه شد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: 6 هزار میلیارد دلار گردش تجارت جهانی بازار ماهیان زینتی است که این ظرفیت برای ارزآوری در کشور مغفول مانده است.

حذف دلار از اقتصاد بین المللی می‌تواند صدمه جدی به اقتصاد آمریکا وارد کند و شاید نابودی اقتصاد آمریکا را در پیش داشته باشد.

امروز بازار سرمایه با اصلاح در نمادهای شاخص ساز و پرتقاضا شدن در نمادهای خودرویی همراه بود.

شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و مخابرات ایران به‌منظور تأمین ارتباط پایدار و امن روی زیرساخت‌های شبکه سوخت‌رسانی کشور، تفاهم‌نامه‌همکاری امضا کردند.

پیشاهنگ گفت: درسال گذشته100هزارقطعه نیروگاهی داخلی سازی شد و این قطعات ضمن تأمین نیازهای داخلی به کشورهای منطقه نیز صادر شدند.

تکسا نشان می‌دهد که برای نخستین بار در تاریخ حجم صادرات نفت روسیه به هند از مجموع صادرات عراق و عربستان به این کشور بیشتر شده است.

شعبه بانک ملت در شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین قطب گازی غرب آسیا با حضور مدیران ارشد دو مجموعه، به صورت رسمی گشایش یافت.

افزایش ظرفیت تولید نفت یکی از مسائلی است که همواره موافقان و مخالفانی را به دنبال داشته، اکنون در دولت سیزدهم تلاش بر آن است که ظرفیت تولید نفت را به 6 میلیون بشکه در روز برساند.