جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران، افزایش قیمت تراکتور هزینه های تولید را بالا می برد.

یک مقام مسئول در وزارت صمت اظهار داشت: فرآیند ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت فقط مختص واحدهای صنفی طلا و جواهر و صرافی‌ها بوده است.

معاون بنیاد مسکن از برنامه بنیاد برای تکمیل و احداث 20 هزار واحد اقشار کم‌درآمد در سال جاری خبر داد.

سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار مسکن با بررسی موضوعات ساماندهی بازار واحدهای مسکونی استیجاری، ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک و برخورد با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز برگزار شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: صدور اسناد رسمی برای زمین‌های خرد کشاورزی امری اشتباه است زیرا به تغییر کاربری اراضی دامن می‌زند.

بررسی ها نشان می دهد که درمناطق پایین پایتخت، خانه راحت تر پیدا می شود به طوریکه با داشتن کمترین بودجه هم می توان در این مناطق خانه برای اجاره یافت.

شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی در پایان هفته گذشته برای قیمت گذاری گندم جلسه مجدد برگزار کرده و احتمالا قیمت جدید 15 هزار تومان خواهد بود.

ناترازی برق تمام نشده و مجبور هستیم برنامه‌های مدیریت مصرف را همچون گذشته ادامه داده و اجرا کنیم؛ اما اگر مشترکان خانگی همراهی کنند از این فشار کاسته می‌شود.

بسیاری از مشاوران املاک در پی افزایش اجاره بها در سالهای اخیر به تازگی از روش جدید سکونت برخی مستاجران خبر داد و گفته اند کاکنس نشینی جایگزین اجاره خانه شده است.

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای در استان خبر داد و گفت: این مرکز گامی مثبت در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان و امنیت غذایی است.

راه آهن تبریز - میانه که 22 سال از کلنگ زنی آن سپری می‌شود، اکنون در مراحل پایانی بوده و زمزمه‌هایی از افتتاح آن طی ماه آینده به گوش می‌رسد.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه به مهر گفت: پیش بینی می شود گروه خودرویی در معاملات روز شنبه مثبت باشد.

قم - سرپرست وزارت کشاورزی بر اهمیت نفش مراکز خدمات کشاورزی در راستای اجرای سیاست های کلان این وزارتخانه تاکید کرد.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: به برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده مهلت 2 ماهه برای نام نویسی در سامانه نوسازی (nnhk.ir) داده شده است.

مسئول طرح گیاهان و محصولات قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی از کشاورزان، نرخ خرید تضمینی چغندر قند بهاره نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: بر اساس سرانه مصرف نان در جامعه برآورد می‌شود بین 7 تا 8 تن آرد در کشور نیاز داریم.