جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

یک کارشناس اقتصادی گفت: آمارها نشان می‌دهد که بانک‌ها به طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات نمی‌دهند. به همین دلیل لازم است که نهادهای حاکمیتی به این موضوع ورود کنند.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 16 اردیبهشت ماه 1402 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 33 میلیون و 301 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 7 میلیون و 668 هزار تومان است.

عباس مارکلایی مدیر فروش خودروهای تجاری گروه بهمن، آخرین عرضه محصولات تجاری گروه بهمن در بورس کالا را رضایت بخش می‌داند.

بانک ملت همزمان با اجرای طرح نهضت ملی جهش مسکن در کشور، برای احداث 1000 واحد مسکونی در شهر بهبهان استان خوزستان ویژه کارکنان پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تسهیلات ارائه می‌دهد.

سرپرست وزارت صمت گفت: وزیر صمت یا مسئول این وزارتخانه باید به صورت عادلانه برای همه فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری فعالیت کند نه اینکه تمرکز بر یک یا دو رشته فعالیت خاص داشته باشد.

اصفهان - مدیر منابع آب شهرستان کاشان از پُر و مسدود شدن 76 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبرداد.

بنا بر اصل شفافیت در مراودات و قراردادهای دولتی و سیاست اتاق شیشه‌ای، معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی در اقدامی لیست‌های ارسالی به بانک مرکزی را در منظر کارشناسان قرار می دهد.

مشهد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از سه هزار و 204 هکتار اراضی زیرکشت این محصول در استان آغاز شد.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران گفت: واحدهای تولیدی مصنوعات طلا که تاکنون مجوز تولید از مراجع ذیصلاح اخذ نکرده‌اند، کد شناسایی قبلی‌شان ابطال می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: تاکنون ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای برای افزایش قیمت لوازم خانگی نداشته، بنابراین هر گونه افزایش قیمت تا پیش از اعلام نظر این ستاد غیرقانونی است.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی پویش صاحبخانه خوب و بنگاه معاملات امین و آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه های خالی از امروز در تهران و پردیس خبر داد.

بر اساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت، سابقه واردات بازرگانان در 238 ردیف تعرفه جدید، علاوه بر تعرفه‌های مشمول سابقه واردات پیشین، به صورت سیستمی کنترل می‌شود.

حرمت الله رفیعی با انتقاد از پیشنهاد افزایش 100 درصدی بلیت هواپیما گفت: چرا برای استفاده 5 درصد از صنعت هوایی 95 درصد باید از جیبشان یارانه سوخت بدهند.

طی حدود 10 سال گذشته، آمریکا بیش از حد از دلار به عنوان یک ابزار و سلاح جنگی در عرصه اقتصاد بین‌الملل استفاده کرد و قطب های موجود جهان را به فکر دور زدن آن انداخت.

با اجرای مفاد قانون جدید چک و راه اندازی سامانه محچک، متوسط زمان رفع سو اثر چک‌های برگشتی از 40 روز در سال‌های گذشته به 12 روز در 8 ماهه اخیر رسید که کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک سنگین در محور چالوس و آزادراه قزوین - کرج - تهران خبر داد.