جمعه 30 شهریور 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزارت اقتصاد اعلام کرد: تاکنون 99 درصد نانوایان یعنی حدود 80 هزار نانوایی در سراسر کشور به کارتخوان‌های هوشمند مجهز شده‌اند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور گفت: دولت می تواند ما به تفاوت افزایش قیمت گندم را به عنوان یارانه پرداخت کند تا نه گندم کار و نه مصرف کننده متضرر نشوند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از اعمال تغییراتی در هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.

سخنگوی شورای رقابت گفت: در مورد تعرفه‌های تاکسی اینترنتی، مسائل در حال بررسی است، اگر نتایج به این شکل باشد که بازار نیاز به تنظیم‌گری مناسب دارد، دستورالعمل قیمت را مشخص می‌کنیم.

اقتصاد کشور برای رهایی از تسلط دلار، ضرورت دارد، رجعت به سازوکارهایی که در دهه اول انقلاب به کار گرفته شد را، داشته باشد.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه تهران - ساوه و بالعکس و محدوده بهمن آباد خبر داد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت حدود 8 هزار واحد مسکونی به روش صنعتی‌سازی در 8 استان کشور خبر داد.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در اکسپو 2023 امکان عقد یک میلیارد دلار قرارداد تجاری وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: اولین صندوق‌های سهامی که در سال 1387 تأسیس شدند، 500 تا 600 برابر بازدهی داشته‌اند. این سود در هیچ بازاری اتفاق نیفتاده است.

وزیر صمت فاصله زیاد بین تقاضا و عرضه خودرو، افزایش قیمت ارز و به دنبال آن تلاش عده‌ای برای خرید خودرو بابت حفظ ارزش دارایی و ایجاد تقاضای کاذب را از عوامل افزایش قیمت در بازار عنوان کرد.

بررسی ها نشان می دهد اگر چه ورود دلار به عرصه خرید وفروش ملک و اجاره واحدهای مسکونی وجاهت قانونی ندارد اما مالکان واحدهای مسکونی در برخی از مناطق تهران تنها با دلار معامله می کنند.

شاخص کل بورس امروز با رسیدن به مقاومت 2 میلیون و 400 هزار واحد با اصلاح مواجه شده است.

مردمی کردن اقتصاد کلیدواژه شعار اقتصادی سال جاری است اما برای تحقق این امر نیاز است تا شفافیت در تمام بخش های اقتصادی تسری پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال 2022 ارزش مبادلات ایران و قزاقستان به 528 میلیون دلار ارتقا یافته که سهم صادرات ایران حدود 210 میلیون دلار بوده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: قصد داریم در نیمه نخست امسال در راستای پایش هوشمند و صدور مجوزها، کل اراضی کشاورزی کشور را به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مجهز کنیم.

مجموع ارز عرضه شده به صورت حواله طی روز جاری به معادل 240 میلیون دلار رسید.