جمعه 15 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که همکاری اقتصادی این کشور با ایران در حال افزایش است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به توان تولیدکنندگان ایرانی در ساخت کالاهای مورد نیاز اعلام کرد این مجموعه از وابستگی به کالاهای خارجی رهایی یافته و کاملاً بی‌نیاز است.

با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و قطعی گاز جایگاه های CNG شاهد رشد مصرف بنزین در کشور هستیم تا جایی که احتمال واردات بنزین قوت گرفته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تا 23 بهمن ماه سال جاری به 825 هزار و 600 متقاضی وام ازدواج به ارزش 114 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

شاخص کل بورس امروز با اصلاح 12110 واحدی همراه شده و به جایگاه یک میلیون و 545 هزار واحد رسید.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در 24 ساعت گذشته 651 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به زمان مشابه هفته پیش، 12 درصد افزایش یافته است.

مدیر منطقه 7 عملیات انتقال گاز از خودکفایی ساخت 170 قلم کالا و تجهیزات فنی با استفاده از تخصص نیروهای جوان و متخصص منطقه و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد.

احسان حاج علی اکبر گفت: با در نظر گرفتن اصل مشاوره و توزیع دارایی‌ها، می‌توان توصیه به سرمایه‌گذاری و سهامداری در بازار سرمایه داشت.

مشهد نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مناطق آزاد تجاری باید راهروی صادرات و کمک‌حال رونق تولید ملی و اشتغال برای جوانان این کشور باشد.

دلار در بازار آزاد به قیمت 45870 تومان رسیده که نسبت به روزهای قبل با اندکی افزایش همراه است.

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی سامانه مولدسازی گفت: سال آینده گزارش عملکرد طرح های نیمه تمام دولت ارائه خواهد شد.

شرکت بهمن موتور رتبه 86 را در میان صد شرکت برتر ایران را کسب کرد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی از رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت خبر داد.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: نهالستان‌های کشور ظرفیت تولید سالانه حدود یک میلیارد نهال به صورت گلدانی را دارند.

یک مقام مسئول با اشاره به اینکه سامانه پنجره واحد زمین هنوز در تمامی استان‌ها به بهره‌برداری نرسیده است گفت: تخلفات زمین‌خواری با بهره‌گیری ازپنجره واحدزمین ومراحل حقوقی آن درحال رسیدگی است.

پاکروان از آغاز تولید و بهره برداری از نخستین چاه پروژه مارون 1 و 4 در طرح نگهداشت و افزایش تولید میادین 28 گانه توسط این شرکت خبر داد.