چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

خودروی چانگان وارداتی به قیمت پایه 583 میلیون تومان در بورس عرضه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در کشور قزاقستان گفت: ایران و قزاقستان تقویت روابط دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور را با جدیت دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر کشور با تامین 25 درصد از گوشت قرمز و پروتئین دامی کشور، نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت غذایی کشور به عهده دارند.

وزیر جهاد کشاورزی، رشد بیش از 80 درصدی امنیت غذایی در داخل کشور را مرهون تلاش و اراده مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از هدفگذاری 3 میلیارد دلاری در بخش تجاری بین دو کشور ایران و قزاقستان خبر داد و گفت: از این میزان نزدیک به 500 میلیون دلار انجام شده است که باید به 6 برابر ارتقا یابد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی جزئیات برگزاری مزایده واگذاری 51 درصد سهام هر کدام از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی با امضای تفاهم نامه همکاری با مدیر عامل بانک ملی برای پرداخت تسهیلات ساخت 150 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور تفاهم کردند.

دکتر رحیم طاهری از استقبال هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس از کارت های هواداری این بانک خبر داد و گفت: شعب بانک در سراسر کشور باید از این فرصت برای افزایش منابع خرد استفاده کنند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: یگان حفاظت این سازمان در 10 ماه امسال موفق به رفع تعرض فوری از 4 هزار و 200 هکتار زمین دولتی به ارزش 61 هزار میلیارد تومان شد.

قاسم عسکری‌نسب با اشاره به جزئیات فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، اعلام کرد: فعالیت این خط کشتیرانی کاهش مدت زمان انتقال کالا از 45 روز به 2 هفته را در پی داشته است.

برنامه‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی 1402 مورد بررسی قرار گرفت.

تهران - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ذخیره مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی در استان تهران داریم.

شاخص کل با اصلاح قوی مواجه شد و به جایگاه یک میلیون و 611 هزار واحد رسید.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: خرد شدن اراضی و تهدید غذایی هشداری جدی در بخش کشاورزی بوده و در این باره زنگ های خطر به صدا درآمده است.

مجتبی توانگر عضو شورای عالی بورس در نامه ای به رئیس شورای رقابت ضن تاکید بر لزوم عرضه خودرو در بورس، تصریح کرد که دوران افول صنعت خودرو از زمان قیمت گذاری شورای رقابت آغاز شد.

در لایحه بودجه 1402 دولت تصمیماتی درخصوص تسریع در ساخت مسکن گرفته است.