چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره آب سدهای استان به 185 میلیون مترمکعب رسیده، گفت: ذخایر آب سدهای اصفهان نسبت به میانگین 71درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارشات حاکی از آن است که روند توسعه استفاده از یوآن چین در معاملات نفتی به خصوص بین ریاض و پکن آغاز شده و به زودی شاهد گسترش آن خواهیم بود.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران 251 میلیون مترمکعب است.

عملکرد حمل‌ونقل ریلی در 9 ماهه سال جاری حاکی از جابجایی 22 میلیون مسافر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 47 درصد رشد همراه شده است.

قیمت دلار توافقی نسبت به دیروز با کاهش همراه شد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر رسمی خود به دوحه و مذاکره با وزیر حمل‌ونقل قطر، انعقاد یادداشت تفاهم همکاری‌های جامع حمل ونقلی بین دو کشور را در دستور کار دارد.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به رسالت مشترک سازمان شیلات و شبکه سلامت و نقش موثری که آبزیان در سلامت جامعه دارند، لازم است در این زمینه بیشتر برنامه‌سازی و تبلیغات انجام شود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه، افزایش مصرف سرانه آبزیان در سبد خانوار باید از 8 به 11 گرم برسد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: گوشت گوسفندی منجمد با قیمت هر کیلوگرم 142 هزار تومان و گوساله مخلوط با قیمت 152 هزار تومان بدون محدودیت در کل کشور در حال توزیع است.

رئیس پلیس راه کشور از مسدود شدن جاده هراز تا پایان هفته خبر داد.

قیمت سکه امامی نسبت به دیروز با رشد مواجه شده و به 22 میلیون و 600 هزار تومان رسید، قیمت هر گرم طلا نیز به 2 میلیون تومان رسید.

اهواز - معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان انجام شده و مکاتبات آن در سطح ملی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در راستای اهداف دولت سیزدهم در توسعه بنادر و ظرفیت‌های استان‌های ساحلی کشور ارائه خدمات ژئوتکنیک و حفاری دریایی را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: شب گذشته 800 تن پیاز، 2300 تن پرتقال شمال و جنوب و نارنگی، 2000 تن سیب، 1800 تن سیب زمینی و 1500 تن صیفی جات وارد تهران شد.

شاخص کل امروز با رشد کمی مواجه بود اما نکته مثبت بالا بودن ارزش معاملات خرد است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه در خصوص گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و تکمیل کریدورحمل و نقل شمال - جنوب در تهران دیدار و مذاکره کرد.