جمعه 4 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم سالانه خرداد 1401 املاک مسکونی شهر تهران به 25.1 درصد رسیده که نسبت به دوره مشابه 6 دهم درصد کاهش داشته است.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل اوپک در سن 63 سالگی درگذشت.

وزیر راه و شهرسازی از بازگشایی سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن برای 40 شهر از چهارشنبه 15 تیرماه خبر داد.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن در 40 شهر از ساعت 12 امروز چهارشنبه 15 تیر ماه آغاز خواهد شد.

شرکت آریوتجارت سهیل نوشت: جنجال ها از سوی برخی افراد صورت گرفته که تاکنون انحصار واردات برخی از کالاهای اساسی را در دست داشته و با تعیین قیمت دلخواه خود، به سودهای کلان دست یافته اند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در حوزه کشتی‌سازی، توسعه کریدور شمال جنوب، گسترش و توسعه ناوگان مسافری دریایی و... گام‌های مؤثر و مثبتی بر می‌دارد.

بررسی ماجرای تخلف در واردات نهاده‌ها و شرکت آریو تجارت سهیل نشان دهنده آن است که وجود سامانه بازارگاه نقش مهمی در این امر داشته به طوری که اگر این سامانه نبود، محال بود چنین اتفاقی رخ دهد.

با وجود آنکه مالیات بر عایدی سرمایه از مهمترین برنامه های دولت برای کنترل سوداگری و اصلاح نظام مالیاتی بوده است، ولی چندین ماه است که این طرح در ایستگاه تصویب در صحن علنی مجلس متوقف شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راس هیات فنی _ دیپلماتیک برای انعقاد، پیگیری و عملیاتی شدن توافقات در زمینه مقابله با توفان های گرد و غبار وارد کویت شد.

علی اکبر محرابیان به منظور دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری آذربایجان با استقبال مقامات رسمی این کشور، وارد شهر باکو شد.

مراسم توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان در دانشگاه علم و فرهنگ با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

وزیر اقتصاد گفت: باید در بازطراحی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در چارچوب قانون فعلی بر بازدارندگی اقدامات و تغییر موازنه هزینه و فایده فساد و تخلف تمرکز کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: جلسه‌ای در وزارت صمت برای اصلاحات برنامه مدیریت انرژی این بخش از صنعت برگزار شد و مقرر شد انجمن فولاد نظرات خود را ارایه دهند و منتظر دریافت پیشنهادات اصلاحی هستیم.

«فهرست تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» 19 بانک و موسسه اعتباری غیربانکی به همراه فهرست تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات غیرجاری دو بانک «خاورمیانه» و «سرمایه» منتشر شد.

رئیس هیئت مستشاری مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وزارت اقتصاد گفت: این اطمینان را به مودیان می دهیم که به اعتراضات آنها با اهتمام کامل رسیدگی و حقوق آنها تامین می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه خلیج فارس از اختصاص 800 میلیارد تومانی ایمیدرو برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی بندرعباس خبر داد.