سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه پنجشنبه این‌هفته 26 آبان با حضور جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار می کند.

سهراب هادی گفت: ممیزی‌ها باعث می‌شود تا ناشران به سمت کتابسازی بروند. بی اعتمادی به معنای کتاب و مسائل ممیزی در تغییر سلیقه مردم اثرگذار است.

نویسنده مشهور ایرلندی کتاب جدید خود را با عنوان «مهمان جشن» به بازار فرستاد.

کاشمر رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر از عضویت بیش از 8 هزار نفری مردم این شهرستان در کتابخانه های عمومی خبر داد.

مشهد مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع) گفت: کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی تولید محتوای غربی در لایه بازی و انیمیشن هستند که دشمن با استفاده از این ظرفیت در سیطره خودش قرار داده است.

برگزیدگان حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابداران نمونه در مراسم روز بزرگداشت کتاب و کتابخوانی که صبح امروز سه شنبه 24 آبان برگزار شد، معرفی شدند.

وزیر ارشاد با اشاره به انتشار 110 هزار کتاب در سال گذشته در کشور گفت: بحث حل مشکلات کاغذ در دستور کار ما بوده و با دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیازهای کاغذی ما تا حد زیادی برطرف شده است.

دبیر علمی جشنواره ملی پژوهش و فناوری گفت: بنا به درخواست دانش پژوهان و موافقت دبیرخانه جشنواره ملی پژوهش و فناوری، پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد نیز در دبیرخانه جشنواره پذیرش می‌شوند.

کتاب «سرگذشت و ایام آرا و اندیشه‌ها» نوشته علی جعفری درباره علامه محمدتقی جعفری فردا چهارشنبه 25 آبان رونمایی می‌شود.

میزبانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوییِ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از شش دوره برگزاری در پایتخت، از تهران خارج و به استان یزد واگذار شد.

کتاب اگر ما را به اندیشیدن و شناختن و کوشیدن «تفکراثربخش» و فهم بهتر از جهان زندگی و کیفیت زندگانی سوق می‌دهد، چیزی جای آنرا نمی‌گیرد.

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات کتابخانه‌های این شهر خبر داد.

رئیس اداره اسناد تاریخی کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: قدیمی‌ترین سند حرفه کتابداری در کتابخانه این آستان از سال 1009 قمری یعنی 435 سال پیش و مقارن با دوره صفویه به جای مانده است.

دهمین یادواره حبیب دلها فردا چهارشنبه 25 آبان در مسجد پیامبراعظم (ص) برگزار می‌شود.

فرهنگسرای اندیشه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌هایی را برای تشویق نوجوانان و دانش‌آموزان به کتابخوانی برگزار می‌کند.

شامگاه 17 آبان لباس تیم ملی درحالی رونمایی شد که دور از عناصر ایرانی بود و نتوانست خواسته‌های اعضای تیم ملی را برای حضور در جام جهانی قطر 2022 برآورده کند.