سه‌شنبه 8 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کاترین راندل برای کتاب غیرداستانی خود برنده جایزه 50 هزار پوندی بیلی جیفورد شد.

نویسنده کتاب «خیال خاکی» گفت: هر نویسنده پیش از نوشتن باید اندیشه داشته باشد و نوشتن بدون تجربه کار سختی است.

یک استاد دانشگاه معتقد است هوش کتابخوانی باید به‌عنوان یکی از شاخه‌های هوش، تعریف و جدی گرفته شود، چراکه می‌تواند قدرت تجزیه و تحلیل را در جامعه بالا ببرد و آن را در برابر بحران‌ها بیمه کند.

علیرضا شجاعی زند در نشست راه گفتگو گفت: جریان «اعتراضات» امکان تداوم و دوام ندارد و استعداد زیادی برای راهبری میدان دارد. اما هنوز رهبر اصلی این‌جریان ظهور پیدا نکرده است.

خالق کتاب «سدنصرالدین» با اشاره به کتاب‌های صوتی گفت: اگر کتاب و اجرای آن خوب باشد مخاطب برای شنیدن سایر کتاب‌ها نیز تشویق می‌شود اما اگر برعکس باشد، مخاطب آن را پس می‌زند.

ویژه برنامه «قرار کتاب» با محوریت معرفی و بررسی کتاب «داستان مکاشفه» نوشته فرحناز علیزاده فردا دوشنبه 30 آبان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

کتاب «سواد رسانه‌ای» نوشته ملیسا هارت با ترجمه سیده فاطمه معین و مریم جعفریان توسط نشر همشهری منتشر و راهی بازار نشر شد.

یک زبان‌شناس گفت: شاید تعریف عمومی و همگانی برای خشونت کلامی وجود نداشته باشد اما می‌توان گفت نوعی اختلال رفتاری‌روان‌شناختی است که با جمله‌ها و کلمه‌ها و اظهارات منفی مشخص می‌شود.

کتاب «بین من و تو» نوشته کاترین گِگِن با ترجمه نیلوفر پارسیوند توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و برای آشنایی پژوهشگران و اعضای کتابخانه ملی ایران با منابع موجود در سامانه‌های این سازمان، نشست معرفی خدمات دیجیتال کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

رمان پلیسی «قرار ملاقات با یک نامرد» نوشته فردریک دار با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اجرای طرح کانون مدرسه از اول آذرماه خبر داد.

نشست تبیینی پویش «زن توانمند، جامعه مقتدر و جهان پیشرفته امروز 29 آبان در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

سومین نشست فعالان سواد رسانه‌ای در ایران، صبح امروز یکشنبه 29 آبان توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

صحبتهای پدرشهید عجمیان بعد از شنیدن خبر شهادت فرزندش را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

ابن لیون یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌ها در اندلس را داشت و دانشمندی بسیار پرکار بود. او برخلاف اندیشمندان اندلس هرگز از زادگاهش خارج نشد.