دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

در راستای ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه پزشکی تیمی از پزشکان ایرانی به زیمباوه سفر کردند.

محمدصادق شهبازی در نشست نقد کتاب «در میان سرخپوست ها» گفت: نهادهای امنیتی به خاطر نگاهشان به جنبش دانشجویی ضربه زده اند در حالی که نباید نگاه مان به جنبش دانشجویی تهدیدمحور باشد.

مستند روح الله روایتی از شهادت مظلومانه بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان به دست اغتشاش‌گران را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد ابوالقاسم حسینجانی فردا دوشنبه 23 آبان در حوزه هنری برگزار می‌شود.

کتاب‌های جدید انتشارات جام جم روز سه شنبه 24 آبان ماه رونمایی می‌شوند.

عباس عبدی در نشست راه گفتگو گفت: اتفاقات اخیر به هیچ وجه مختص به نسل دهه هشتادی نیست بلکه وضعیت امروز جامعه محصول نادیده گرفتن عموم است.

به مناسبت سی اُمین دوره هفته کتاب، برنامه‌های کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهارده از 21 تا 27 آبان ماه سالجاری اعلام شد. طرح کتاب در گردش از جمله این طرح‌هاست.

مراسم یادبود ابوالقاسم حسینجانی امروز یکشنبه 22 آبان ماه در مسجد گلزار شهدای بندر انزلی برگزار خواهد شد.

محسن معینی گفت: نخستین‌بار این مرحوم قزوینی بود که به بازنگری و ویرایش حافظ بر شعر خودش اشاره کرد. امروز بسیاری از استادان به این باور دارند که حافظ بارها و بارها دیوان را اصلاح کرده است.

چهار نشست تخصصی در سومین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

دبیر دائمی شعر و ادبیات آئینی کشور، با صدور پیامی درگذشت ابوالقاسم حسینجانی را تسلیت گفت.

کتاب «دیگو گارسیا» درباره جنایات بریتانیا برنده جایزه گلد اسمیتز 2022 شد.

کتاب «مقیم سرزمین آفتاب» با موضوع واکاوی حضور ایرانیان در ژاپن توسط انتشارات بین‌المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

تأیید طرح لباس تیم ملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس تکذیب شد.

باخرز مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: باید فضای کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم، گفت: با کمی توجه و دقت متوجه می‌شوید که انسان‌های آرام، منطقی و سخنور اهل کتاب هستند.

جدیدترین نشست از ویژه برنامه داستان و آرمان با موضوع «روایت زن ایرانی در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی» فردا دوشنبه 23 آبان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.