دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مشهد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: محرومیت از خدمات فرهنگی مختص حاشیه شهر نیست، بعضی از مناطق برخوردار در مشهد نیز محروم از خدمات فرهنگی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور احکام جداگانه، سرپرستان مؤسسات هاتف شهر، آموزش شهر و شرکت تهران گشت ارغوانی را منصوب کرد.

آئین بزرگداشت نصرت الله نیک روش همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی امروز سه شنبه 24 آبان توسط فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.

نسل دهه‌های 80 و 90 ایران برای دریافت آگاهی و معرفت بیشتر، نیاز به مطالعه بیشتر و عمیق‌تر دارد که بستر اصلی آن در کتابفروشی‌ها و ارتباط مستقیمشان با کتاب‌هاست.

یک مترجم و فرهنگ‌نویس می‌گوید در حال حاضر دغدغه اصلی جامعه ما معیشت است و در این وضعیت نمی‌توان گفت با اجرای یک برنامه جامعه کتابخوان می‌شود.

شماره 234 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه با مقالات و گفتگوهایی با عناوین «جمهوری اسلامی حرم است» و «ایران سوریه نیست» منتشر شد و روی پیشخان آمد.

کتابخانه و خانه گفتگوی سید عباس موسویان، فردا چهارشنبه 25 آبان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آغاز به کار می کند.

خسروی‌نسب، سروان حسین خلعتبری را دید که درحالی‌که مهمانانی برای نوروز در خانه داشت، به پست فرماندهی آمده بود و در مقابل این سوال که آن‌جا چه می‌کند، پاسخ داد این‌کار مهم‌تر است!

دهمین جلسه قرار سه‌شنبه های انتشارات شهید کاظمی با محوریت نقد و بررسی کتاب «شمرون کناردون» فردا سه‌شنبه 24 آبان برگزار می‌شود.

رونمایی از سه کتاب و متن‌خوانی یاسین حجازی ازجمله برنامه‌های خانه کتاب وادبیات ایران همزمان با چهارمین روز از سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سامانه جامع ناشران توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی در آیین گرامیداشت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی گفت: ایشان الگوی نقد مودبانه و نماد ارتباط حوزه و دانشگاه بودند.

دومین آئین نکوداشت زنده‌یاد مهری سویزی فردا سه شنبه 24 آبان در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

مسئول فضای مجازی بسیج گفت: همزمان در سراسر کشور مرحله استانی چهارمین رویداد تولید محتوای بسیج برگزار می‌شود.

کتاب «رستم ایرانشهر» به قلم فریده الیاسی فرد شامل خاطرات مردم سیستان و بلوچستان از روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

مشهد منتقد ادبی گفت: کتاب «پرواز اسب سفید» بیان مفهوم انتظار و صبر است و نویسنده در این اثر از ابتدا تا انتهای کوشیده در قالب رخدادهای گوناگون و مشکلات متعدد، این مفهوم را به تصویر بکشد.