سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

پویش کتابخوانی «ستاره‌ها چیدنی نیستند» با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می‌شود.

هاروکی موراکامی با انتشار یک کتاب جدید غیرداستانی به خوانندگانش این امکان را می‌دهد تا با روش‌های کار او آشنا شوند.

برنامه نشست‌های تخصصی خانه کتاب و ادبیات ایران در اولین روز هفته کتاب منتشر شد.

نماهنگ زیبای برای تو خواندم ای دختر همسایه از دختران افغانستانی خطاب به دختران ایرانی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

یک استاد حوزه و د انشگاه گفت: کتاب به تبلیغ و تبیین نیاز دارد و رسانه‌ها باید هر روز به آن بپردازند؛ مشکل محسوس صنعت نشر ما کمبود ویترین است.

در بیست‌ونهمین جلسه شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی مصوب شد که فرایند ثبت و نظارت بر اتاق‌های فرار برعهده شورای نظارت بر اسباب‌بازی گذاشته شد.

اخبار این هفته حوزه کتاب علاوه بر انتشار کتب جدید به آغاز کار نخستین شبکه تلویزیونی کتاب و حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی پرداخته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهار هزار گروه سرود فعال در 26 هزار کانون فرهنگی مساجد با پشتوانه‌های مردمی می‌توانند آثاری شایسته با محور «مهدویت» به تولید برسانند.

فرهنگسرای اندیشه با برپایی نمایشگاه «بهار کتاب» و عرضه جدیدترین آثار مکتوب به استقبال هفته کتابخوانی رفته است.

هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران همزمان با جام جهانی، با شعار «تا پای جان، برای ایران» و در قالب رویدادی ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از رونمایی کتاب «خاطراتی با حاج قاسم» نوشته حسین پریوش در سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

مشهد مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری‌های مشترک هنری با آستان مقدس علوی و انتقال تجربیات خود در حوزه‌های مختلف را دارد.

مسابقه کتابخوانی «جام جهانی در جوادیه»، از طریق بازی آنلاین «کوییز آو کینگز» برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شبکه های معاند در واقع شبکه‌های تروریستی رسانه‌ای هستند که طی دو ماه اخیر هویت تروریستی خود را بیش از گذشته نشان دادند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی از برگزاری بیش از 100 برنامه فرهنگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مراکز استانی این سازمان در هفته کتاب خبر داد.

کتاب «زخمی لبخند» نوشته زهرا یوسفان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد