دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

گفتگو با خانواده حمید نوری، شهروند ایرانی که در سه سال حبس در زندان سوئد، کمتر از ده ساعت با خانواده اش دیدار کرده است.

یک کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به مفهوم «عزت»، «حکمت» و «مصلحت» در بیانیه گام دوم گفت: توجه به این 3 موضوع مهم، موفقیت و پیشرفت کشور را به همراه دارد.

کتاب «اهلی وحشی آزاد» نوشته زهرا غفاری مهرا توسط انتشارات برکت کوثر منتشر شد.

شماره آبان‌ماهی ماهنامه سروش خردسالان منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

سمنان - این روزها شاید کمی عجیب باشد که یک نوجوان 11 ساله، هفت سال سابقه عضویت در کتابخانه عمومی و خواندن صدها جلد کتاب را در کارنامه داشته باشد اما این روایت زندگی «مانی» است.

در تاریخ 20 اردیبهشت سال 1376 در مناطقی از جنوب خراسان زلزله‌ای به شدت 7 ریشتر می‌آید. بیش از 2000 نفر در این حادثه طبیعی، جان خود را از دست می‌دهند. کانونی‌ها هم برای امداد می‌روند.

روایت دوست و همراه شهید آرمان علی‌وردی از نحوه شهادت آرمان در شهرک اکباتان را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

کارشناس نسخ خطی کتابخانه کامبوزیا در زاهدان گفت: هر سال در هفته کتاب برنامه‌های متعددی در این کتابخانه برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل ناآرامی‌ها برنامه‌ها اندک است و با تاخیر برگزار می‌شود.

ششمین سالگرد شهید مدافع حرم حسین هریری با سخنرانی سردار رستگارپناه فردا یکشنبه 22 آبان ماه برگزار می‌شود.

رافائل کادناس به عنوان برنده جایزه سروانتس 2022 انتخاب شد.

حسینعلی جعفری با ابراز خرسندی از نصب بیلبوردهای نویسندگان مطرح کشور در سطح شهر تهران، گفت: چه کسانی بهتر از نویسندگان برای معرفی وجود دارند؟ کاش سایر شهرها هم این کار را بکنند.

کتاب «تتبعات» اثر مونتنی با ترجمه احمد سمیعی گیلانی توسط نشر نیلوفر به چاپ سوم رسید.

یک قاضی جرائم بازی‌های رایانه‌ای میگوید درهر ماه از بین 190 پرونده رایانه‌ای، نزدیک به 15 پرونده مربوط به جرائم بازی‌های رایانه‌ای است و هنوز قوانین مشخصی در این‌باره وجود ندارد.

رشت - «ابوالقاسم حسینجانی» شاعر و نویسنده و خالق اثر «کربلا منتظر ماست» در سن 73 سالگی درگذشت.

دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: از میان حوزه‌های نشر، کتاب‌های دفاع مقدس، مردمی‌ترین بخش حوزه نشر به شمار می‌روند.

خانواده بزرگ کتاب با آرمان‌های امام راحل (ره)، فردا شنبه 21 آبان ماه در نخستین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، تجدید میثاق می‌کنند.