شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

داوران چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری با شعار مساله‌شناسی کودک و نوجوان، افق روشن آینده، در بخش‌های مختلف همچون جستارنویسی، مقاله، پایان‌نامه معرفی شدند.

کتابخانه ملی، شهرداری منطقه 21 و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط نگهداری و حفظ هویت اسناد ملی کشور و ارتقاء سطح همکاری‌های فیمابین، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

کتاب «خانه‌ای برای همه» شامل خاطرات و روایت زندگی منصوره مقدسیان نوشته مرضیه ذاکری توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شد.

مدیرمسئول انتشارات خرسندی گفت: با افزایش قیمت کتاب مسلماً خرید کتاب از سوی مخاطبین خصوصاً قشر دانشجو که اغلب درآمدی ندارند و با کمک خانواده خود به تحصیل می‌پردازند کاهش می‌یابد.

این خرقه مبارکه به روایتی از حضرت محمد مصطفی (ص) است و به روایتی دیگر گریبانش وصله‌ای از خرقه مبارکه آن سرور (ص) دارد. در حال حاضر قرارگاه خرقه مبارکه و مسجد جامع آن در شهر قدیم هرات است.

خانه قرآن منطقه 7 ویژه برنامه «تا ملکوت» را با محور مروری بر آموزه‌های ارزشمند نهج‌البلاغه در ویژه برنامه «تا ملکوت» برگزار می‌کند.

روزهای فرهنگی را زیر سقف و ساختمان این نهاد و آن تشکیلات اداری و دولتی محصور و محبوس نکنیم. کلیشه‌ای و تشریفاتیشان نکنیم. فرهنگ مضرب مشترک همه مصادیق و جلوه‌های انسان بودن ما در جهان است.

رمان «ژلوزی» اثر آلن روب - گری‌یه با ترجمه منوچهر بدیعی توسط نشر نیلوفر تجدیدچاپ شد.

جهان دین‌داری فارسی‌زبان که به دست مترجمان ناشناس تفسیر طبری آفریده شد هم‌چنان بر زندگی و اندیشه ما سایه انداخته است و نتوانسته‌ایم واژگان را با همه چندگانگی و بازی‌گوشی‌شان زیست کنیم.

کتاب «ایران از آغاز تا اسلام» نوشته رومن گیرشمن توسط انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ بیست و چهارم رسید.

نشر آگه رمان «بِنیتُو سِرنُو» اثر هرمان ملویل و ترجمه پیمان چهرازی را منتشر کرد که آن را به‌عنوان یک‌اثر ضد برده‌داری را پیچیده‌ترین رمان ملویل خوانده‌اند.

با تلاش گروه‌های تفحص شهدا، پیکر مطهر شهید نوری پس از گذشت 38 سال کشف و از طریق آزمایش «دی ان ای» شناسایی شد.

یک قاضی جرائم بازی‌های رایانه‌ای گفت: برخی از گیمرها بدون هیچ گونه اطلاعاتی پولی را برای یک فرد معلوم الحالی واریز می کنند و در نهایت پس از نصب نرم‌افزار مورد فیشینگ قرار می گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمبودهایی در خصوص معرفی شخصیت‌های بزرگی همچون شهید مدرس وجود دارد، زیرا مقاومتی که این مرد بزرگ در مقابل استبداد و استعمار داشته در قله بصیرت مثال زدنی است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال پیامی درگذشت مفتون امینی (شاعر) را تسلیت گفت.

گفتگو با خانواده شهید دانیال رضازاده که با رفیق شهیدش عکس شهادتشان را هم گرفته بودند.