شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

اهواز - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: 6 دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، هشت شهید گمنام در خوزستان تشییع و خاکسپاری می‌شوند .

کتاب «دوباره فردوس» نوشته سید علیرضا مهرداد توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ دوم رسید.

کتاب داستان «ماجرای یوزی کوچولو» نوشته یوسف بهمن آبادی توسط انتشارات سفیر خرد برای بچه‌ها منتشر و راهی بازار نشر شد.

بهرام پروین گنابادی در نخستین جلسه از خوانش متون کهن، درباره اهمیت شاهنامه‌خوانی در راستای احیای فرهنگ ایران صحبت کرد و شاهنامه را از اسناد مهم هویت ایرانی برشمرد.

یک پژوهشگر کلیمی گفت: وضعیت یهودیان در ایران که متفاوت از یهودیان در دیگر کشورها است. این یک تجربه فرهنگی است که یک یهودی در نظام اسلامی زندگی می‌کند و با ایرانیان تعامل دارد.

بازی فوتبال امشب ایران و آمریکا به صورت رایگان در فرهنگسراهای مناطق 22گانه شهر تهران نمایش داده می شود.

سومین کنگره ادبی فخر ایران به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده فردا چهارشنبه 9 آذر برگزار می شود.

صد و یکمین شماره مجله قلک با حال و هوایی یلدایی همراه با شعر، بازی و داستان منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

افزایش دین گریزی، بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد، فساد و بزه کاری را در پی دارد و کاهش آن، از آمار این گونه آسیب‌ها می‌کاهد.

با تصویب شورای آموزشی و انتشاراتی دانشگاه بلگراد و با مشارکت بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد، درسنامه «دبیره: آموزش خط فارسی؛ ویژه فارسی‌آموزان خارجی» منتشر می‌شود.

آئین رونمایی و بازنمایی هفت عنوان کتاب تازه منتشر شده همزمان با گرامیداشت هفته بسیج توسط انتشارات روایت فتح برگزار شد.

هرگاه و هرجا که درباره عوامل طلاق سخن می‌گوییم یا مطلب می‌نویسیم، شنوندگان و خوانندگان‌مان، مسائل اقتصادی را مطرح می‌کنند و آن را ریشه اصلی طلاق می‌دانند.

آیت‌الله بحرالعلوم نویسنده کتاب «تاریخچه میرزا کوچک خان» اعتقاد دارد ورود کمونیست‌های ایرانی و بلشویک‌ها به نهضت جنگل، باعث شکست این قیام شد.

«ابلیس نامه؛ نیرنگ‌ها، دام‌ها و آرزوهای ابلیس لعین» نوشته آیت الله هادی نجفی و ترجمه مصطفی اله دادی دستجردی توسط انتشارات چتر دانش منتشر شد.

پس از گزارشی که محسن رفیقدوست از تخلفات بنی‌صدر به امام خمینی (ره) ارائه کرد، با این‌پاسخ روبرو شد: برای من بنی‌صدر مهم نیست؛ برای من آن 11 میلیون انسانی مهم هستند که به بنی‌صدر رای دادند.

فراخوان عمومی شرکت در اجرای برنامه‌های ویژه سالگرد توسط ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سلیمانی منتشر شد.