شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

شب شعر حضور با محوریت بزرگداشت زنده یاد غلامرضا سلیمانی فردا یکشنبه 6 آذر در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

ناشران در تهران قدیم بجز کلام الله مجید و کتاب ادعیه، باقی کتاب‌ها را در 700 نسخه منتشر می‌کردند. انتخاب این عدد برای شمارگان، دلیل جالبی داشت.

نشر قطره دومین چاپ نمایشنامه «دوست من» اثر ژوئل پومرا و ترجمه فریده مشتاقی و آرزو حسینقلی را منتشر کرد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هشتم آذر ساعت 15 به بحث و گفت‌وگو درباره کتاب «هانا آرنت و محبت به دنیا» اختصاص دارد.

نشر کرگدن چاپ دوم کتاب «واقعه عاشورا: تحلیل ساختارگرایانه از درام کربلا به گزارش طبری» نوشته تورستن هیلن و ترجمه احسان موسوی خلخالی را منتشر کرد.

هویدا در گفتگویی که در سلول زندان قصر با رفیقدوست داشته، گفته حرف‌های زیادی دارد که می‌خواهد به نیروهای انقلاب بگوید و اگر قصد دارند اعدامش کنند، بهتر است این‌کار را دیرتر انجام دهند

اهواز - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مداحان و شعرای انقلابی اهل بیت در جبهه جهاد و دفاع از مکتب اهل بیت هستند و هر کلمه از ابیات آنها تیری بر قلب دشمن است.

آیت الله زند کرمانی تلاش بسیاری داشت تا به مردم ضرورت جمع میان علم و دین را متذکر شود. او با تسلط به زبان انگلیسی احاطه خوبی به دانش‌های روز داشت. ماجرای منبری شدنش جالب است.

اندیمشک - «چهارم آذر» حکایت از مظلومیت مردان و زنانی دارد که در شهر ماندن و کلمه ایثار را با خون خود در اندیمشک هجی کردند.

نمایشنامه «قابیل» اثر لرد بایرون و ترجمه حسین قدسی توسط نشر نی منتشر شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: فعالان حوزه کودک و نوجوان نباید بگذارند اتصال و ارتباط بچه‌ها با نشریات و کتاب‌های چاپی قطع شود.

دولت‌ها مکلف هستند حقوق کودک در عصر دیجیتال را برای همه به طور عام، و برای اشخاصی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با کودکان در ارتباط هستند به طور خاص، اطلاع‌رسانی کنند.

خانه قرآن منطقه 7 با هدف آموزش نکات روانشناسی برای خانواده‌ها کارگاه آموزش خانواده «آرامش سبز» را برگزار می‌کند.

نخستین جایزه ادبی سعدی به ادوارد حق وردیان مترجم آثار ایرانی به زبان ارمنی در کتابخانه ملی ارمنستان اعطاء شد که در کارنامه کاری خود ترجمه‌های قرآن و اوستا را به زبان ارمنی دارد.

نشست «باهم یاد بگیریم» با موضوع «سلامت روان» پنجشنبه 3 آذر در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

کتاب «بادبان‌ها را بکشید» روایتی از خانواده های ایرانی توسط انتشارات راه یار به کتابفروشی ها آمد.