جمعه 4 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

چاپ بیستم کتاب «اسم تو مصطفاست» شامل روایت زندگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده توسط انتشارات روایت فتح منتشر شد.

محمد مهدی سیار شاعر در خصوص هوشنگ ابتهاج گفت: حتی شعرهای تلخ او در اواخر دوران پهلوی سویه امید بخشی داشت و تلاش می‌کرد که به روشنی برسد و این نکات در شعرهای او کاملاً مشهود است.

شما می‌دونین که تلویزیون همیشه جلوم روشنه. هر کانالی هم که می‌زنم داره روضه و نوحه نشون می‌ده. من هم گوش می‌کنم و خب گریه‌ام می‌گیره. می‌شینم با اینها گریه می‌کنم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد درگذشت امیرهوشنگ ابتهاج را تسلیت گفت.

مجموعه شعر «زن‌ها از دوست داشته شدن خسته نمی‌شوند» سروده پوریا گل‌محمدی توسط انتشارات آوای کلار منتشر شد.

پیکرهای مطهر 12 شهید دوران دفاع مقدس در دهه اول محرم 1401 کشف شد.

روز 12 بهمن 1357 همزمان با ورود امام خمینی به میهن، روزنامه کیهان در صفحه نخست خود شعری از هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) درج کرد که در قالب شعر نو سروده شده بود.

ابوخالد بلافاصله راهی خانه امام (ع) شد. هنگامی که ابوخالد با امام (ع) رو به رو شد، آن‌حضرت به او خوش‌آمد گفت و فرمود: ای کنکر، هیچ‌گاه به سراغ ما نمی‌آمدی، چه‌چیزی تو را به این‌کار وا داشت؟

کتاب «مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی» اثر دیوید هاروی با ترجمه حسین رحمتی توسط نشر افکار منتشر شد. این ترجمه با اجازه مستقیم هاروی صورت گرفته است.

این‌که طبری نوشته است: علی‌بن‌الحسین با مروان دوستی قدیمی داشت براساسی نیست. مروان هیچ‌گاه به بنی‌هاشم روی خوش نشان نداده است.

سخنرانان میزگرد مجموعه «در 30 ثانیه» به مشکلات ترجمه متون علمی و دانستنی‌های عمومی و ضعف فرهنگستان زبان در پیشنهاد برابرواژگان‌های این حوزه اشاره کردند.

سمنان - خبرنگاران استان سمنان به مثابه قشر مطالبه گر، رسالت سنگینی بر عهده دارند اما کمتر کسی به وضعیت معیشت و مسائل صنفی آنها توجه داشته، مسائلی که گاهی مشکلات بزرگی را پدید آورده است.

هوشنگ ابتهاج، شاعرِ نامدار ایرانی بامداد امروز دعوت حق را لبیک گفت.

نشست «بررسی جشن غدیر در تهران» فردا چهارشنبه 19 مرداد از ساعت 10 تا 12 به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

ششمین سالگرد شهادت شهید تاسوعا استاد خلبان سردار شهید حاج احمد مایلی در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد.

مهلت ارسال مقالات به چهارمین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها با موضوع «تاریخ، فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد» تا پایان مهرماه تمدید شد.