شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

معصومه محمدی غزل جدیدی با عنوان «ماه باغ» درباره حضرت ابالفضل (ع) سروده است.

کتاب «جِنابِ سُفال» اثر فرزانه بابایی طراح عروسک‌های دارا و سارا توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

نویسنده کتاب «روضه» می‌گوید نوشتن از اهل بیت اهل بیت (ع) باید بر اساس روایت انسانی اتفاق بیفتد و در این‌کار شأن شخص قدسی و امر قدسی حفظ شود.

کتاب «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی توسط انتشارت کتاب جمکران به چاپ دوازدهم رسید.

نشست «عاشورا در ادبیات نمایشی» سه‌شنبه این 18 مرداد توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می شود.

سومین دوره پویش «سفیر حسین (ع)» که از 13 مرداد آغاز شده، تا 23 مردادماه 1401 به دو صورت حضوری و مجازی در کتابفروشی‌های حاضر در این پویش ادامه دارد.

پروانه بهار فرزند ملک‌الشعرای بهار شب گذشته 14 مردادماه در آمریکا درگذشت.

کتاب «بادیگارد» شامل روایت زندگی و شهادت شهید مدافع حرم عبدالله باقری نوشته افروز مهدیان توسط انتشارات روایت فتح به چاپ پنجم رسید.

ششمین سالگرد شهادت شهید تاسوعا سردار شهید حاج احمد مایلی، امروز شنبه 15 مرداد در آستان امامزاده حسن علیه السلام برگزار می‌شود.

یک استاد دانشگاه گفت: سیدالشهدا (ع) منشأ فساد گسترده در جامعه را سکوت علما می‌داند. این سکوت به هردلیلی که باشد قابل توجیه نیست، چه از ترس فشار و چه از طمع امتیازات.

در این فیلم روایت همسر شهید مدافع حرم اسکندری از لحظه اعلام خبر پیدا شدن پیکر این شهید را مشاهده می‌نمایید.

کتاب «استانبولچی» نوشته معصومه صفایی‌راد توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

بیست‌ودومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «سهروردی و نقد ذات‌گرایی» اختصاص دارد که چهارشنبه 19 مرداد برگزار می‌شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: «گنجینه الاسرار» عمان سامانی جلوه عرفانی عاشورا و تلاشی در جهت پیوند عرفان، حکمت و شریعت است.

وقتی محمد بن حنفیه التماس ترک آن سفر می‌کرد حضرت فرمود ای برادر اگر من در سوراخ جانوی از جانوران زمین پنهان شوم البته بنی امیه مرا به در می‌آورند و به قتل می‌رسانند.

همزمان با هشتمین روز از دهه اول محرم، قسمت هشتم از پرونده تصویری مهر در بازخوانی کتاب‌های عاشورایی با کتاب «زیبایی‌های کربلا» منتشر شد.