شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

متن دو زبانه «شاهنامه برای همه» تحقیق و نگارش حسن گل‌محمدی و با طرح‌های گرافیکی زنده‌یاد مرتضی ممیز، توسط نشر جامی منتشر شد.

آئین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان «روایت اول» ساعت 11 روز یکشنبه 23 مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و رسانه در محل تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

«راهنماکتاب داستان کوتاه» نوشته مهدی پوررضائیان توسط انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

مترجم کتاب «کمدی در گذر زمان» گفت: احساس می‌کنم در فضای هنری به‌خصوص در ایران، میان طرفداران سینمای هنری و آثار کمدی شکافی عمیق وجود دارد و آثار کمدی کمتر در حوزه سینمای هنری دیده شده‌اند.

در صورت عدم امکان عمل به وصیت و دفن کنار درخت ارغوان، پیکر هوشنگ ابتهاج در روزهای پایانی هفته آینده در باغ محتشم رشت آرام می‌گیرد.

رمان «بنفش مایل به لیمویی» نوشته یاسمن خلیلی‌فرد به‌تازگی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

نشست رونمایی و معرفی کتاب «قصه شیر و عقاب» نوشته صادق وفایی روز دوشنبه 24 مرداد در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

عبدالله بن عفیف ازدی از اصحاب امیرالمومنین بود که در جمل و صفین دو چشم خویش را در راه اسلام از دست داد. او در کربلا نابینا بود و از جهاد معاف، اما پس از واقعه سلحشورانه به شهادت رسید.

جدیدترین سری بازی‌های فیفا بدون حضور روسیه در سطح بازار فضای مجازی عرضه می‌شود.

مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین روزهای کاری خود به دیدار فرزندان شهید مدافع حرم هاشم دهقانی‌نیا رفت.

به‌گفته ورنر سومبارت برخی از مدیران شرکت هند شرقی، یهودی بودند و هیچ‌سرمایه‌گذاری استعماری، بدون حضور یهودیان کامل نبود. همچنین قلمروی اصلی نفوذشان در سرزمین‌های استعماری در نیمکره غربی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قبل از یک سالگی دولت، 31 سفر استانی، با بیش از 7 هزار میلیارد بودجه برای اتمام زیرساخت‌های فرهنگی که بعضاً بیش از 20 سال طول کشیده بود، به پایان رسید.

رشت - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آماده استقبال از پیکر «امیرهوشنک ابتهاج» در این استان هستیم، گفت: جلسه هماهنگی فردا برگزار می شود.

کرمان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روز خبرنگار گفت: برای همه خبرنگاران کشور تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اعلام می شود.

دبیرخانه جشنواره ملی فردخت 20 شهریور را آخرین مهلت ارسال آثار به اعلام کرد.

رئیس پژوهشکده تحول و ارتقای علوم‌انسانی دانشگاه شیراز گفت: زمینه اصلی برگرفته شده برای طرح نظام حکومتی ولایت فقیه، الگوی خلیفه خدا روی زمین بودن انسان است.