چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

انتشارات حدیث قلم همزمان با ایام محرم، مجموعه داستان «بفرمائید روضه» را با محوریت فرهنگ عزاداری و نذری دادن منتشر کرد.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس تهران از انتشار فراخوان بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مهلت ارسال آثار تا 31 شهریور خبر داد.

کتاب «اندیشه‌های سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی» نوشته حمید رسایی توسط انتشارات موسسه مطبوعاتی ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «فقط درباره‌ی موسیقی: هاروکی موراکامی در گفت‌وگو با سِیجی اوزاوا» با ترجمه آرش اسماعیلی توسط نشر ماهور منتشر شد.

کتاب «باغ حاج علی» اثر نوید نوروزی با موضوع خاطرات حاج مهدی سلحشور از دفاع مقدس توسط انتشارات مرزو بوم چاپ و منتشر شد.

پویش مطالعاتی «از حسین (ع) بخوانیم» همزمان با ماه‌های محرم و صفر توسط انتشارات به نشر آغاز شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات با انتشار بیانیه پایانی دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور، تحول انقلابی و ساختاری در امور فرهنگی بین‌المللی ایران و سازمان را ضرورتی فوری خواند.

انتشارات کتاب نیستان چاپ سی‌وششم رمان «آفتاب در حجاب» اثر سید مهدی شجاعی و چاپ یازدهم «ماه به روایت آه» اثر مرحوم زروئی نصرآباد را وارد بازار نشر کرد.

همایش یک روزه «جام جهانی، رقابت هویت و فرهنگ‌ها» روز دوشنبه 10 مرداد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت عادل آذر، مشاور رئیس جمهور و رئیس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی را تسلیت گفت.

برنامه‌های پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فردا یکشنبه 9 مرداد طی نشست خبری با حضور رئیس پارک، تبیین می‌شود.

کتاب «اتوپیا در رمانتیسم سیاه؛ جستاری در ادبیات رمانتیک آمریکا» نوشته میلاد روشنی پایان توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «قسطنطنیه؛ شهر محبوب جهان 1924-1453» نوشته فیلیپ منسل با ترجمه شهلا طهماسبی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

جُرم از منظر روان‌شناسی و انسان‌شناسی، تجلی عینی تمایلات شریرانه است. جرم صورت عینیت یافته نیرویی است که می‌خواهد اضطراب و وحشت بیافریند و یا برعکس، واکنشِ عملیِ انسانی است که دچار دهشت شده.

علی گلزاریان در نشست نقد کتاب «آن شو که هستی» گفت: آلن واتس را فیلسوفی در پی آشتی غرب و شرق معرفی کرده‌اند که همیشه خواسته پلی میان شرق و غرب، کهن و مدرن، فرهنگ و طبیعت ایجاد بکند.

بازی «قصه بیستون» به‌عنوان یک‌بازی روایت محور با اقتباس از منظومه «خسرو و شیرین» نظامی گنجوی منتشر شد.