دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مترجم رمان «اسطوره‌های عشق» گفت: این‌کتاب دربرگیرنده رمانی عاشقانه و انقلابی است و مبارزات دانشجویان و نخبگان عراقی با رژیم بعث عراق را به تصویر می‌کشد.

شماره جدید نشریه «روایت تهران» با عنوان «قصه تکایا» همزمان با آغاز ماه محرم منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

چهاردهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از امروز دوشنبه 10 مرداد آغاز می‌شود.

«ظرفیت‌های شعر سپید برای آئینی سرودن» فردا سه‌شنبه 11 مرداد در نشست خانه کتاب و ادبیات ایران بررسی می‌شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به‌عنوان طراح مسأله از هکاتون بازی‌های جدی در ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی حمایت می‌کند.

نویسنده کتاب «نبرد تنگه‌ها» می‌گوید در جریان عملیات فتح‌المبین صدام گفته بود هرکس سایت و رادار را بگیرد کلید بصره را به او می‌دهد چون حفظ این‌دو موضع، نشان از قدرت عراق داشت.

کتاب «آفتاب در مصاف» علل و ابعاد حادثه عاشورا برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ دهم رسید.

شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده‌هایی درباره «خبر بد و اضطراب» و «روابط عمومی آکادمیک» منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس تهران از برگزاری شب شعر بزرگ عاشورایی بلاجویان دشت کربلایی در روز چهارشنبه 12 مرداد خبر داد.

چاپ ششم کتاب «از حاج ابراهیم تا خان طومان» نوشته عبدالرضا هاشمی ارسنجانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: انطباق مسیر نهادکتابخانه‌ها با ابعاد انقلاب با گره‌زدن خدماتش با عموم مردم میسر می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد می‌توان ادعا کرد در مسیر تحقق اهداف انقلاب هستیم.

معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: حمایت از طراحان مد و لباس یکی از حوزه هایی است که در آن فعالیت می کنیم و حمایت هایی از آنها خواهیم داشت.

مشهد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: 1444 برنامه فرهنگی کتاب محور با محوریت ماه محرم و صفر در کتابخانه های عمومی استان برگزار می‌شود.

همزمان با سومین روز از دهه اول محرم، سومین قسمت از پرونده تصویری مهر در بازخوانی کتاب‌های عاشورایی با کتاب «زندگانی امام حسین (ع)» منتشر شد.

مشکلات توسعه نفتی کشور در نشست نقد و بررسی کتاب «نفحات نفت» مورد بررسی قرار گرفتند.

محمود حبیبی کسبی می‌گوید اساساً واقعه عاشورا یک واقعه سیاسی بوده و شاعر امروز هم نمی‌تواند بی‌تفاوت به جهان پیرامون خود باشد اما اگر فضائل عاشورا را به مسائل سیاسی تنزل دهیم ظلم به عاشوراست.