دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

قاسم کاکایی گفت: مولانا می‌گوید که اگر شما حرف حسین‌(ع) را نمی‌فهمید، باید برخود عزاداری کنید نه برای او (ع).

دستورالعمل اجرایی صدور شناسه یکپارچه مد و لباس ایران (شیما) توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

ابراهیم اسماعیلی اراضی با حکم مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات به عنوان سرپرست معاونت شعر و ادبیات داستانی این موسسه معرفی شد.

بعد از اقامه نماز صبح روز عاشورا امام (ع) رو به یارانش کرد و فرمود: ای بزرگ‌زادگان! صبر و شکیبایی به خرج دهید که مرگ چیزی جز یک پل نیست که شما را از سختی و رنج عبور داده به بهشت می‌رساند.

همزمان با چهارمین روز از دهه اول محرم، قسمت چهارم از پرونده تصویری مهر در بازخوانی کتاب‌های عاشورایی با کتاب «زندگانی امام حسین (ع)» منتشر شد.

کتاب «شب آفتابی» نوشته محسن نعماء شامل داستانی مصور حضور حر بن یزید ریاحی در ماجرای کربلا توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.

شاید این‌اولین بار بود عبارت امضای کمرنگ یا به تعبیری ردپای نامرئی وارد فرهنگ لغات موساد شد. این‌توصیفی بود برای تروری که طی آن، این‌طور به نظر می‌رسید که مرگ سوژه، طبیعی یا تصادفی بوده است.

کتاب «گذری بر زاویه دیدهای مدرن» فردا سه‌شنبه 11 مرداد در خانه کتاب و ادبیات ایران نقد می‌شود.

هیئت شهدای رسانه با عنوان «کآرام جان می‌رود» همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین برپا می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نمی توان جهاد تبیین را جدی نگرفت و حوزه کتاب را جدی گرفت چراکه حوزه کتاب در این برهه زمانی اهمیت بسیاری دارد.

مشهد رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: به عنوان یک بسیجی از شخص استاندار تا پایین‌ترین مدیران در رده‌های مختلف می‌خواهم که صدای خبرنگار برای روایت آشکار رویدادها را خفه نکنید.

مراسم سوگواره عاشورایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه 12 مرداد برگزار می‌شود.

ترجمه رمان «شهید عشق» نوشته احمد تورگوت نویسنده سنی مذهب اهل ترکیه برای هفتمین بار با ویراستی جدید منتشر شد.

پنجمین نشست کانون «صدای تازه» با نقد و بررسی آثاری از جلال آل احمد و ولفگانگ بورشرت سه‌شنبه 11 مرداد برگزار می‌شود.

کتاب شعر «فرانک» سروده سودابه امینی با اقتباس آزاد از شاهنامه فردوسی توسط کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر و راهی بازار نشر شد.