دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

شب شعر آئینی «مکتب سید الشهدا (ع)» دوشنبه 10 مرداد با میزبانی از شاعران افغانستان و ایران با حضور جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

همزمان با دهه اول محرم، دومین قسمت از پرونده تصویری مهر در بازخوانی کتاب‌های عاشورایی با کتاب «شهادت نامه حسین و شهیدان کربلا» منتشر شد.

نشست «مقتل به مثابه متن ادبی» فردا دوشنبه 10 مرداد توسط خانه کتاب و ادبیات برگزار می‌شود.

فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «قصه، صدای زندگی است» در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی و علمی منتشر شد.

حامد علامتی با حکم یوسف نوری، مدیر عامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شد.

حسن بلخاری گفت: تمدن اسلامی اجازه تمایز مطلق میان فلسفه و عرفان را نمی‌داد. با این اوصاف اما نحله‌های فکری باهم تفاوت دارند.

رئیس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: در نظریه سیاسی مورد نظر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به دو وجه سیاسی و معنوی توجه شده است.

نخستین جایزه بین المللی حمید عنایت که به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد، به خاورمیانه پژوهان برتر اعطا می‌شود.

شیخ فضل الله نوری از علمای مجاهد به اتهام افساد فی الارض در سال 1288 شمسی به دست مشروطه خواهان به شهادت رسید.

به‌مناسبت سالروز عملیات منهدم کردن ناو جنگی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان را این فیلم را مشاهده کنید.

همزمان با ماه محرم‌الحرام، هشتمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب قهرمان» با محوریت کتاب «نذر مخصوص» از دهم مردادماه توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

تصحیحِ تازه‌ای از اثرِ مهمِ قرن هفتمیِ «فضائل بلخ» توسط مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: طراحان مد و لباس دیگر نگران مالکیت فکری آثارشان نباشند و طی پلتفرمی که برای‌شان ایجاد کرده‌ایم می‌توانند طرح‌های‌شان را به ثبت برسانند

همزمان با ایام ماه محرم، هشتمین پویش نذر و اهدای کتاب در مناطق محروم توسط فرهنگسرای اندیشه آغاز شد.

مشهد همایش «شعر خوانی حسینی» همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور جمعی از دبیران محافل ادبی استان در مشهد مقدس برگزار شد.

هشتمین کرسی آزاداندیشی با موضوع «فعالیت ناهماهنگ حوزه‌های روانشناسی و مشاوره غربی و اسلامی؛ علل و موانع رفع» برگزار می‌شود.