سه‌شنبه 17 مهر 1403

موارد ابتلا به کووید 19 در اصفهان به ثبات نسبی رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موارد ابتلا به کووید 19 در اصفهان به ثبات نسبی رسید

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در روزهای اخیردر این استان در مقایسه با قبل از اعمال محدودیت دارای ثبات نسبی بوده است.

آرش نجیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امیدواریم در روزها و هفته‌های آینده با همکاری هم استانی‌ها و پایبندی به محدودیت‌ها و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در منازل شاهد روند کاهشی آمار ابتلا و بستری در منطقه باشیم.

وی در زمینه آمار کرونا در شبانه روز گذشته گفت: از مجموع یک هزار و 314 نمونه‌گیری انجام شده از افراد مشکوک در 24 ساعت گذشته 473 نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان شناسایی شد.

نجیمی افزود: 229 نفر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و 252 نفر با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان به یک هزار و 709 نفر رسیده است که از این تعداد 368نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به 47 فوتی مبتلای مشکوک و قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته در استان اصفهان گفت: در این مدت 31 نفر به‌دلیل ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

اکنون مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 935 هزار و 799 نفر و شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 486 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*