دوشنبه 16 مهر 1403

مکارم شیرازی

مکارم شیرازی

خبرگزاری ایرنا

مراغه - ایرنا - خواجه‌نصیر طوسی با ایجاد یک مکتب علمی بزرگ پس از حمله مغول‌ها به ایران نه تنها تشیع را به عنوان تبلور اندیشه این مرز و بوم احیا کرد بلکه نهضتی فرهنگی و هنری نیز در قلب این مکتب نشاند که نتیجه آن ظهور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی از آن زمان تا به امروز در مراغه بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حال و هوای تهران و مردم آن را مدر آستانه سال نو ببینید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصانیوز: در ویدئوی زیر لحظه استرس زا از ترمز بریدن یک نیسان در دروازه قرآن شیراز را مشاهده می‌کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

برخی منابع شیعه مادر امام زمان (عج) را «نرجس خاتون» دختر پادشاه روم و برخی منابع دیگر ایشان را کنیزی از «نوبه» اهل سودان می دانند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه، در پیامی، رحلت مرجع عالی‌قدر مرحوم آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی (ره) را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون خبر رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله حاج سیدمحمدعلی علوی گرگانی رضوان الله تعالی علیه موجب نهایت تأسف و تأثر گردید. این فقیه بزرگوار سالیان متمادی...

خبرگزاری دانا

مرجع تقلید شیعیان گفت: حضور آیت الله علوی گرگانی در میان مردم منشأ آثار فراوانی بود و امروز جای خالی ایشان احساس می شود.

وب‌گاه الف

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پی وقایع اخیر عربستان بیان کردند: در این دوران که مستکبران، مجامع به اصطلاح بین المللی و مدعیان، از حقوق بشر فراتر رفته‌اند و فریاد دفاع از حقوق حیوانات سر می‌دهند در برابر چنین جنایت وحشیانه‌ای سکوت کرده‌اند و در حالی که تمام آزادگان عالم این کشتار وسیع و فاجعه بار را محکوم کرده‌اند گویا دلارهای کثیف آل‌سعود زبانشان را بند آورده است.

خبرگزاری ایسنا

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی در واکنش به اعدام‌های اخیر در عربستان تاکید کرد: ما معتقدیم خداوند متعال این خون های به ناحق ریخته شده را همچون خون شهدای افغانستان، پاکستان، یمن، عراق، سوریه و دیگر بلاد اسلامی، بی پاسخ نخواهد گذاشت‌.

خبرگزاری ایرنا

قم ایرنا آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: یکی از مهم‌ترین آثار اعتقاد به ظهور مهدی موعود و روحیه انتظار، ایجاد امید در دل مؤمنان و همه مجاهدان عرصه‌ها و جبهه‌های مقاومت در برابر مستکبران عالم است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مرجع تقلید شیعه آیت الله علوی گرگانی دقایقی قبل پس از طی دوره ای بیماری به ملکوت اعلی پیوست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفت: فعالیت های بر ضد اسلام در قم کم نیستند؛ ما باید مقابله کنیم و اگر تصمیم بگیریم و اراده کنیم موفق هستیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در قم گاهی حوادثی رخ می دهد که انسان انتظار ندارد، که عمدتا از خارج رهبری می شوند، مساله مواد مخدر در قم زیاد است، نیروهایی هستند که اصرار بر نشر این مواد دارند ولی با وجود روحانیت و نیروهای انتظامی و عقیدتی سیاسی اینها ناکام می مانند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مرجع تقلید شیعیان گفت: غربی‌ها اصرار دارند جامعه ما را فاسد کنند و ما باید کاری کنیم که از نظر ایمانی جامعه‌ای صالح داشته باشیم.

وب‌گاه الف

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه مساله امنیت بسیار مهم است، گفت: امنیت نخستین مساله‌ای است که همه مردم به آن نیازمند هستند و بعد از آن عدالت، فراوانی نعمت و وضعیت مطلوب رفاه اقتصادی بالا مطلوب اسلام است.

خبرگزاری تسنیم

در چهارشنبه آخر سال یا همان چهارشنبه سوری، بر اثر پرتاب ترقه و مواد محترقه دیگر، ممن است عابران پیاده آسیب بدنی ببینند و به دلیل شلوغی ویژه آن ایام نیز شخص مرتکب شناسایی نشود؛ اکنون سؤال این است که پرداخت دیه در این موارد چگونه است؟

خبرگزاری تسنیم

پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتاء درباره «خواندن نماز قضای یقینی و احتیاطی در نماز جماعت» منتشر شد.