شنبه 14 مهر 1403

مکتب سیاسی امام خمینی (ره)

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مکتب سیاسی امام خمینی (ره)

مکتب سیاسی امام خمینی (ره) نقشه راه، استمرار و عامل ماندگاری و پیشرفت نظام اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مکتب سیاسی امام خمینی (ره) نقشه راه، استمرار و عامل ماندگاری و پیشرفت نظام اسلامی است.

مکتب سیاسی امام خمینی (ره) یک قرائتی ناب از اسلام سیاسی است که عزت و کرامت انسان مسلمان را با نگاه توحیدی محور حرکت خود قرار داد و توانست با جمع کردن مفاهیم مختلف مانند استقلال، آزادی، عدالت، استکبارستیزی و مقاومت، مستضعفان، جهاد و شهادت و امثال این مفاهیم ارزشی را در یک زنجیره به هم پیوسته حول محور اسلام ناب محمدی خیل عظم تشنگان معارف اسلامی را جذب کند

انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) با پیروزی و نظام سازی در ایران با وجود تمام مانع تراشی و دشمنی های استکبار جهانی الگویی موفق را پیش روی دنیای اسلام و ملت های آزادی خواه قرار بدهد و عامل مهم تسلیم ناپذیری، ظلم ناپذیری و ایستادگی ملت ایران در این راه پرافتخار باشد.

قطعا راز و رمز دشمنی با انقلاب و امام (ره) که از بیرون مرزها و داخل کشور از سوی جریان های معاند و نفاق و غرب زده های داخلی با هدف مشترک تحریف و انحراف در خط امام امتداد دارند دقیقا در نگرانی از همین الگوسازی های ایجاد شده توسط امام (ره) است.

بازشناسی خط و مکتب سیاسی امام خمینی (ره) ضرورت دارد و از اهمیت ویژه برخوردار است و از طریق دست خط و سخنرانی امام (ره) که به تأیید مراجع و کارشناسان رسیده باشد قابل تحقق است.

بهترین الگو تجلی خط امام (ره) که رهبری معظم انقلاب هستند و تنها راه شناخت صحیح و دقیق مکتب سیاسی امام (ره) شناخت و بازخوانی اصول و مکتب سیاسی ایشان با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مهم ترین محورهای مکتب سیاسی امام (ره) اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی اعم از اسلام سکولار و تحجر است.

از جمله دیگر محورهای این مکتب سیاسی می توان به اتکا به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده‌های الهی، ضدیت با استبداد و استکبار، اعتقاد به اراده و نیروی مردمی، جاذبه و دافعه امام، قضاوت امام بر اساس حال فعلی افراد که آخرین جمله امام در وصیت نامه ایشان نیز است، تأکید بر حفظ وحدت و اصرار بر سازندگی کشور و تحویل نمونه عملی از کشور و جامعه اسلامی اشاره داشت.

انقلاب ایران یک جریان مستمری است که فرآیندهایی را در حال طی کردن است و انشاالله در حرکت رو به جلو در این مسیر اساسی شتاب پیدا می کند.

نویسنده: سید جلال امینی، کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام /