شنبه 1 اردیبهشت 1403

مکرون گرفتار در کلاف سردرگم تناقض‌گویی حقوق بشری

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مکرون گرفتار در کلاف سردرگم تناقض‌گویی حقوق بشری

تهران - ایرنا - رسوایی های پی در پی نقض حقوق بشری در فرانسه، مهد به اصطلاح تمدن، حقوق بشر و دموکراسی، بیش از پیش داستان غم انگیز تبعیض نژادی و استانداردهای دوگانه حقوق بشر غربی را برملا و امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور را سخت سردرگم در کلاف تناقض گویی های حقوق بشری خود کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رسوایی های پی در پی نقض حقوق بشر در فرانسه که خود را مدعی مهد تمدن و دموکراسی می داند؛ بیش از پیش موارد و مصداق های تبعیض نژادی و یک بام و دو هوای استاندارهای دوگانه و تناقض گویی های حقوق بشری غرب را برملا کرده است.

فرانسه یکی از مدعیان تاریخی حقوق بشر است که همواره به قدمت اعلامیه حقوق بشر و شهروندی مورخ 1789 خویش استناد می کند از جمله در ماجرای شارلی ابدو و تاکید رئیس جمهور فرانسه مبنی بر حمایت از تداوم انتشار تصاویر موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که موجی از خشم در میان مسلمانان کشورهای جهان را بر انگیخته و پویش های مردمی مختلفی علیه امانوئل مکرون به راه انداخته است. اظهارات ضد حقوق بشری مکرون در حالی است که هیچ یک از اسناد حقوق بشر حق اهانت به ادیان الهی به بهانه آزادی بیان را تجویز نکرده است. در واقع سوء برداشت فرانسه و تفسیرهای متضاد مکرون از حقوق بشر که ناشی از برخورد سلیقه ای با آن است بارها گریبان فرانسه را گرفته است.

پس از تصویب ماده 24 لایحه قانونی امنیت عمومی در مجلس فرانسه مبنی بر ممنوعیت انتشار تصاویر پلیس با هدف سوء که موجی از خشم و اعتراضات عمومی را به دلیل نقض صریح حقوق بشر و دموکراسی برای سرپوش گذاشتن خشونت های تبعیض آمیز نیروهای پلیس به دنبال داشته؛ بار دیگر شاهدی از غیب فرا رسیده است؛ ضرب و شتم یک تهیه کننده موسیقی سیاه پوست به دست نیروهای پلیس فرانسه، بار دیگر خشم عمومی را برانگیخته و بازتاب گسترده ای را در محافل و رسانه های جهان به دنبال داشته است.

به گزارش فرانس 24؛ به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی با بیش از 11 میلیون بار بازدید منتشر شده که در آن نشان می دهد پلیس پاریس به خانه (استدیو موسیقی) میشل زکلر، تهیه کننده موسیقی سیاه پوست در منطقه 17 پاریس حمله کرده و او را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و جرح قرار داده است.

شبکه آر تی بی اف بلژیک گزارش داد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، حمله نیروهای پلیس به میشل زکلر را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: این تصاویر مایه شرمساری ماست؛ فرانسه هرگز نباید نفرت پراکنی و نژادپرستی را ترویج دهد. وزیرکشور فرانسه از تعلیق افسران پلیس مسئول این حادثه خبر داده است.

چندی پیش نیز تصاویر مداخله پلیس برای برچیدن اردوگاه های پناهجویان در میدان رپوبلیک (جمهوری) پاریس، یکی از میدان‌های اصلی پایتخت فرانسه؛ شوک و بهت را برانگیخت؛ در این تصاویر نشان می دهد پلیس با زور باتوم و گاز اشک آور پناهجویان را از چادرهای خود بیرون می کند.

رئیس دولت فرانسه با تاکید بر اینکه مجریان قانون نیز باید به قانون احترام بگذارند؛ از دولت خواسته علیه همه اشکال تبعیض نژادی اقدامات مؤثرتری انجام دهند. این اظهارات مکرون در حالی است که او سردرگم کلاف نقض حقوق بشری کشور خود در وقایع اخیر شده و با پافشاری بر مواضع اسلام ستیزانه خود با جریحه دار کردن احساسات میلیون ها مسلمان در سراسر جهان، به اصطلاح از آزادی بیان و حقوق بشر دفاع کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*
مکرون گرفتار در کلاف سردرگم تناقض‌گویی حقوق بشری 2