دوشنبه 2 مهر 1403

لایحه بودجه 1404 باید بر اساس برنامه هفتم باشد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
لایحه بودجه 1404 باید بر اساس برنامه هفتم باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به دولت نامه نوشتم که لایحه بودجه ارسالی از دولت به مجلس باید حتماً بر اساس اولویت‌های برنامه هفتم باشد.

رئیس مجلس گفت: اگر قدرت نظامی تاحدی افزایش یافته که موشک‌های نقطه زن داریم، ثمره ارزش‌هایی‌ست که پای آن ایستادگی شد و امروز هم ما مکلفیم با همین نگاه و باورها، به عرصه‌های اقتصادی توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف صبح امروز و در جلسه بررسی گزارش بودجه سالانه کشور در دیوان محاسبات، گفت: در وهله اول لازم است فوت جمعی از معدنکاران خدوم را که در حادثه انفجار معدن در طبس تسلیت بگویم. هیأتی از طرف مجلس به ریاست علی نیکزاد به طبس رفته و مجلس پیگیری‌های لازم را درباره حادثه انفجار معدن در طبس انجام خواهد داد و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس را به همه ملت عزیز ایران به ویژه رزمندگان، آزادگان، جانبازان عزیزمان و خانواده‌های معظم شهدا تبریک عرض می‌کنم و به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا درود می‌فرستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اساساً در جنگ سختی و خشونت وجود دارد، اما جنگ تحمیلی برای ما یک دفاع مقدس بود، دفاع از این جهت که ما هرگز آغاز کننده این جنگ نبودیم و در مقابل یک تهاجم ناجوانمردانه دفاع کردیم.

قالیباف ادامه داد: از این جهت دفاع مقدس برای ما مقدس بود و با همه وجود این دفاع را مقدس می‌دانستیم که این دفاع ما مبتنی بر ارزش‌ها و سنت‌های الهی بود و اگر امروز هم ما بخواهیم از تجربه دفاع مقدس در همه بخش‌ها و عرصه‌های حکمرانی استفاده کنیم، تنها راه و شرطش آن است که همان ارزش‌های دفاع مقدس را مبنا قرار دهیم و آنها را حفظ کنیم و هیچ موقع آنها کهنه نمی‌شوند، چرا که آن ارزش‌ها برخاسته از مکتب قرآن و اهل بیت و مبتنی بر سنت‌های الهی است و همین ارزش‌ها است که کارآمدی را به دنبال دارد و گره گشایی را از مشکلات می‌تواند انجام دهد.

قالیباف تاکید کرد: لذا هفته دفاع مقدس فرصتی است که این ارزش‌ها را یاد کنیم و فرصتی است که ما را از اینکه از این ارزش‌ها غافل شویم، دور کند. بنده یک زمان به دوستان می‌گفتم همین چفیه که نماد دوران دفاع مقدس است و به مناسبت هفته دفاع مقدس و با افتخار بر روی دوش و دور گردن خود می‌اندازیم، شاید بتوان گفت که یکی از وسایل دوران دوران دفاع مقدس بود که می‌توانم 20 کارکرد برای همین چفیه برشمارم. روز اول فقط یک چفیه ساده بود، اما چند ماه که گذشت، بر اساس یک ضرورت همین چفیه حفظ جان می‌کرد، آسایش و رفاه می‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از هر موضوع کوچک تا بزرگ دوران دفاع مقدس برای ما درس است. روزی که ما جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس کردیم و ایستادیم، حداکثر ابزاری که دست ما بود و می‌توانستیم دشمن را مورد حمله قرار دهیم و از خودمان دفاع کنیم، محدود بود و بُعد آتش مؤثر ما کمتر از 15 کیلومتر و تقریباً هیچ بود.

وی بیان کرد: اگر امروز به این مرحله رسیدیم که قدرت نظامی ما تا این حد افزایش یافته است و با دقت موشک‌های نقطه زن داریم، ثمره همان ارزش‌هایی است که پای آن ایستادگی شد و امروز هم ما مکلف هستیم که با همین نگاه و باورها، به عرصه‌های مختلف به ویژه مسائل اقتصادی کشور توجه کنیم.

در حال تکمیل...