سه‌شنبه 17 مهر 1403

میاندوآب؛ میزبان دومین جشنواره استانی تئاتر "نهال"/ رقابت هشت نمایشنامه در مرحله نهایی جشنواره

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
میاندوآب؛ میزبان دومین جشنواره استانی تئاتر "نهال"/ رقابت هشت نمایشنامه در مرحله نهایی جشنواره

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: دومین جشنواره استانی تئاتر "نهال" به صورت صحنه ای به میزبانی میاندوآب از 10 تا 12 خرداد ماه در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نیک مرام در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کشوری و دومین جشنواره استانی تئاتر "نهال" در میاندوآب، اظهار کرد: دومین جشنواره استانی تئاتر "نهال" به صورت صحنه ای به میزبانی میاندوآب از 10 تا 12 خرداد ماه در این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب افزود: در مرحله استانی 35 اثر به جشنواره ارسال شده بود که پس از اعلام نتایج بازخوانی، 25 اثر نمایشی از شهرهای مختلف به دبیرخانه جشنواره راه یافت و پس از مرحله داوری نیز هشت اثر به حضور در جشنواره راه یافتند.

وی گفت: آثار راه یافته به مرحله نهایی و رقابتی شامل «گور به گور» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی یاور علیپور از شوط، «رقصی این چنین» نوشته محمد رضایی‌راد و کارگردانی سهند قلی‌یان از میاندوآب، «یاداشت» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌نژاد افشار از تکاب، «نهال» به نویسندگی و کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از ارومیه، «سگ‌ها مادرت را می‌خورند» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی شبنم راموز از مهاباد، «ریحان» نوشته علی قبچاق به کارگردانی حسن رجبی از ارومیه، «با فرشته مرده چه باید کرد» به نویسندگی و کارگردانی علی قبچاق از نقده و «دوست دارم عزیزم» نوشته پژمان شاهوردی و کارگردانی‌هوشنگ بابایی از میاندوآب هستند.

نیک مرام با اشاره به استقبال خوب از جشنواره کشوری نهال تاکنون، تصریح کرد: تاکنون 30 اثر از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، همدان، زنجان، تهران و قزوین به دبیرخانه جشنواره کشوری که به صورت نمایشنامه ای برگزار خواهد شد، ارسال شده و با توجه به اینکه هنوز مهلت ارسال آثار پایان نیافته، این استقبال هنوز هم ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب در مورد اهداف برگزاری این جشنواره نیز گفت: ارتقای رویکرد و اعتلای سطح کیفی نمایش، تثبیت هنر نمایش بین هنرمندان و شهروندان در راستای توجه به مسایل و مشکلات جامعه، حمایت از تولید داخلی، توسعه و رشد فعالیت‌های اجتماعی، آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان، استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی و اعتلای سلیقه فرهنگ مخاطبان اهداف این جشنواره است.

وی هم چنین شعار سال، حفظ محیط زیست، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق، کودکان کار و معضلات مشابه، کتاب و کتابخوانی، کرونا و مقابله با آن و درخت و درختکاری را از جمله موضوعات جشنواره تئاتر نهال برشمرد.

انتهای پیام /