پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 579 میلیون دلار رقم صادرات ایران به آفریقا در سال 1399 بوده است که در سال گذشته با افزایش 107 درصدی، این رقم به هزار و 195 میلیون دلار رسید.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از فراهم شدن امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تاریخ 28 فروردین‌ماه سال جاری پروا‌زهای خود در مسیر تهران - اردبیل را صد درصد افزایش داد.

مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور گفت: تراز آب زیرزمینی آبخوان‌های آبرفتی کشور در بلند مدت بالغ بر 10.88 متر و بطور متوسط سالانه 0.4 متر افت داشته و این افت باعث کاهش حجم مخازن آبرفتی به میزان بالغ بر 139.7 و بطور متوسط سالانه 4.7 میلیارد متر مکعب شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پیشرفت فیزیکی 18 درصدی 60 هزار واحد طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن خبر داد.

بانک مرکزی آمار مقدماتی تسهیلات و تعهدات کلان (از بانک‌هایی که تاکنون دریافت شده) در پایان اسفند ماه سال 1400 مطابق بند یاد شده منتشر کرد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: حراست، چشم بیدار هر مدیریتی است و می‌تواند هر مدیریت و سازمانی را با هشدارها، پیشنهاد‌ها و اقدامات به‌موقع و خیرخواهانه به سرمنزل مقصود برساند.

هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف نزدیک‌تر شدن ارزش ذاتی صندوق‌های قابل معامله دارا و پالایش یکم سه راه کار به شورای عالی بورس پیشنهاد داد که در صورت تصویب و اجرا، این صندوق‌ها 95 درصد به ارزش ذاتی خود نزدیک می‌شوند.

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی ساعت صفر بامداد پنج‌شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

سامانه پیامکی با امکان راهنمایی افراد برای دریافت خدمات مرتبط با چک‌های جدید صیادی توسط این بانک راه اندازی شده است.

یک کارشناس اقتصادی، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سال 1401 باید نسبت درآمد و هزینه‌های جاری کشور را منطقی کنیم و با کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری درآمد‌های عمومی در بخش مولد به بهبود اقتصادی کشور کمک کنیم.

سخنگوی گمرک ایران گفت: نامه وزارت جهاد به گمرک در خصوص ممنوعیت صادرات چهار محصول گوجه، بادمجان، سیب زمینی و پیاز، با پیگیری‌های صورت گرفته و نظر شفاهی وزارت جهاد به گمرکات اجرایی ابلاغ نشد و صادرات این محصولات در حال حاضر ممنوع نیست.

به دنبال تجمع جمعی از کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اعتراض به ناعادلانه بودن نظام پرداخت حقوق و دستمزد در بین دستگاه‌های دولتی، حجت‌الله عبدالملکی ضمن تأیید این موضوع دستور داد کمیته ویژه‌ای متشکل از کارمندان برای ساماندهی امور رفاهی این وزارتخانه تشکیل شود.

برای اولین بار صورت‌های مالی 313 شرکت دولتی برای دسترسی عموم، بر روی سامانه کدال قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اعلام امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت راه و وزارت جهاد کشاوزی، این تفاهم‌نامه را نقطه آغازی برای اصلاح و بهینه‌سازی نظام حمل و توزیع کالا‌های اساسی در کشور دانست.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: از ابتدای اجرای مقررات ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تا پایان اسفند ماه 1400، حدود 8/95 میلیون هکتار از اراضی کشور برای اصلاح اسناد به ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها ابلاغ شده است.