یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

ممنوعیت فصلی واردات برنج با تصویب کارگروه تنظیم بازار در سال 1400 لغو شد.

جمعی از مسئولان بخش‌های مختلف اقتصادی کشورمان در گفت‌وگوهای جداگانه با تحریریه اقتصادی خبرگزاری میزان، عملکرد قوه قضائیه در حوزه اقتصاد و تأثیر آن در چرخش چرخ اقتصاد را تشریح کرده‌اند.

وزیر نفت در پی حادثه چشمه خوش طی نامه‌ای، دستور رسیدگی فوری برای بهبود حال مجروحان و کاهش آلام خانواده درگذشتگان را صادر کرد.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: اجرای عملیات آماده‌سازی و بهره‌برداری از معدن زغال نیروگاه طبس جهت استخراج سالانه دو میلیون تن زغال برای تامین سوخت این نیروگاه آغاز شد.

در پی آتش سوزی در انبارهای اموال تملیکی استان تهران به دستور محمد علی افتخاری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی صبح امروز کارگروه تخصصی رسیدگی به علل آتش سوزی و برآورد میزان خسارت تشکیل شد.

تولید تجمعی خرداد شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان بار دیگر سه رقمی شده و از مرز 106 هزار تن عبور کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید طبق برنامه ششم توسعه 25 هزار مگاوات ظرفیت جدید در حوزه برق ایجاد می‌کردیم که این ظرفیت امروز حداکثر به 10 الی 11 هزار مگاوات رسیده و حتی بخش زیادی از آن مربوط به گذشته بوده و در این ایام محقق شده است.

عصر روز سه شنبه مورخ 14 تیرماه 1400 بالغ بر 3 انبار مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران دچار حریق شد.

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: طبق وعده قبلی مبنی بر ارائه گزارش‌های 2 ماهه از نظارت مستمر بر اجرای بودجه سال 1400 در فاصله 45 روز پس از اجرا، نخستین گزارش منتهی به اردیبهشت ماه امروز رسما منتشر شد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در همایش مجازی ظرفیت‌های همکاری اقتصادی - تجاری ایران و افغانستان، گفت: ایران آمادگی دارد در صنعت، معدن، تکنولوژی‌های جدید، کشاورزی، آموزش و توسعه نیروی انسانی، دارو و تجهیزات پزشکی، ساخت و ساز و امور زیر بنایی، تجربیات خود را با افغانستان به اشتراک بگذارد.

شهروندان تهرانی می‌توانند در زمان اشغال بودن خطوط تلفن 121 درخواست رسیدگی به حوادث حوزه برق پایتخت را در نرم افزار "برق من" یا پایگاه اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ثبت کنند.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در بحث صادرات با رشد 70 درصدی و در بحث واردات با رشد 35 درصدی نسبت به سال سه ماه 1399 مواجهه بوده‌ایم، گفت: در سه ماه گذشته سال جاری صادرات ما 10 میلیارد و 700 میلیون دلار و واردات ما 10 میلیارد و 200 میلیون دلار و در مجموع حدود 21 میلیارد دلار عملکرد تجارت خارجی در سه ماه گذشته سال 1400 بوده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حوزه مقابله توانستیم با تمرکز بر باندها و شبکه‌های مافیایی ضربات محکمی به قاچاقچیانی که در این عرصه فعال بودند وارد کنیم که در این رابطه می‌توانیم به 164 پرونده مهم و ملی که همکاران ما در وزارت، در ناجا و با همکاری دستگاه قضایی داشتند، اشاره کنیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: وقتی مصرف برق بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش می‌یابد، نمی‌توانیم خاموشی‌ها را بر اساس جدول زمانبندی اعمال کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: طی 8 سال گذشته، تعداد واحد‌های تولیدی فعال مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی 106 درصد رشد داشته است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 15 تیر 1400 با رشد بیش از 26 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 281 هزار واحدی رسید.