شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار ابطال مصوبه غیرقانونی اخیر هیئت وزیران توسط «هیئت تطبیق مصوبات با قانون اساس» در مجلس شورای اسلامی شد.

یارانه نقدی تیر ماه به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با کمک‌هایی که برای احداث مسکن مهر انجام داده 2 هزار و 57 میلیارد ریال برای تکمیل و آماده‌سازی واحد‌های مسکونی مهر با ارایه خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کرد.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای، جدول خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت از تاریخ 19 تا 24 تیرماه را منتشر کرد.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 22 ارز با کاهش قیمت روبه رو شدند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ملک در حدود 8 سال گذشته نزدیک به 980 درصد و در یک سال گذشته بالای 500 الی 550 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: در بخش مسکن ظرفیت‌های زیادی داریم که به واقع دولت جدید می‌تواند بسیاری از این ظرفیت‌ها را فعال کند.

برای رهن واحد 90 متری اکباتان به سرمایه 200 میلیون تومانی نیاز است.

روابط عمومی رجا اعلام کرده است که، اختلالی در حرکت قطارها بوجود نیامده است.

روابط عمومی وزارت نیرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد رضا اردکانیان هرگز حتی برای یک شب در هیچ‌یک از دو شعبه هتل اسپیناس اقامت نداشته و همراه خانواده در منزل شخصی در تهران سکونت دارند. همچنین هرگونه مالکیت یا سهامداری ایشان در شرکت‌های خصوصی صحیح نبوده و از اساس تکذیب می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت انس جهانی در طول هفته حدود 10 دلار نوسان داشته و در حال حاضر قیمت‌ها باقیمت‌های اوایل هفته خیلی فرقی نداشته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: قیمت سیب‌زمینی 10 روز پیش افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون قیمت سیب‌زمینی شکسته شده و در عرضه و تولید سیب‌زمینی و پیاز مشکلی نداریم.

بررسی معاملات هفته منتهی به 16 تیر، بازار سهام حاکی از کاهش 13 درصدی ارزش کل معاملات این بازار است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال دو تا سه هزارنفر شبانه روزی مشغول به فعالیت بودند، با یاری خداوند در روزهای باقیمانده دولت دوازدهم تونل البرز در باند رفت در مجموع به طول 9 کیلومتر افتتاح می شود.

شاخص بورس و اوراق بهادار هفته اخیر را با روند منفی آغاز کرد، اما اخر هفته تغییر رویه داد و با روند مثبت به کار خود پایان داد.

عضو ناظر مجلس در «شورای عالی بورس» گفت: مطمئنا با رویکرد حمایتی که دولت منتخب در زمینه بورس داشته و همراهی و همگامی که مجلس با دولت خواهد داشت، انتظار می‌رود که ما حتما بازار سرمایه رو به رشدی را در آینده شاهد باشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ممنوعیت برقرار است و فقط بخشی از کالاهایی که قبل از 1 تیر وارد کشور شده و به علت تعطیلی کرونا ترخیص نشده است برای ترخیص این کالاها مانعی وجود ندارد.